Aviseringar
Rensa alla

Jobbig på fyllan


Ämnesstartare

WeeSC:

Antagligen är det sådana personer som känner sig bättre själva genom att prata strunt om din pojkvän i detta fallet.

Som tur är så är det ingen som pratar skit om honom, inte så att jag har hört det i alla fall. De är gemensamma kompisar, och jag kan ju läsa av dem också och det syns att de tycker att det är lite jobbigt även fast de aldrig skulle säga det. Fast han gråter aldrig in public, han går iväg och oftast är det på vägen hem med mig. Men kompisarna märker ju att han försvinner och att nåt är fel. De kanske har fått trösta förut, innan vi träffades, vad vet jag. Nu ligger ju den biten på mig som flickvän.

Jag får säga till honom nästa gång det händer att det känns jobbigt för mig. Jag bir ju så himla rädd och känner mig hjälplös, inget jag säger kan trösta och det känns som att han slutar bry sig om mitt bästa när han är så full. Första gången jag var med stack han iväg och jag visste inte om jag nånsin skulle få se honom igen.

För mig känns fyra gånger dödsångest på ett år för mycket för mig att hantera. Egentligen bär han väl inte på mer skit en någon annan, men han tänker för mycket på vad andra ska tänka om honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan vara ganska hoppig och det är inte jätteovanligt att jag blir känslosam på fyllan, särskilt om något händer.

Jag tror du ska tala med honom om det nyktert. Oavsett vad det handlar om är det ju bättre att han pratar med dig om känslorna när han är nykter än när han är full. Och kan han inte hantera hur mycket han ska dricka för att få ett bra rus, då borde han kanske faktiskt skippa spriten helt på ett tag, eller hålla sig till folköl så går det långsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De kliar i nävarna, när jag är full så vill jag slåss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moonlight_:

Vad kan jag säga till honom så att jag ändå inte får honom att bli orolig för detta?

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Säg åt honom att han blir väldigt känslig på ett jobbigt sätt

Stringburka:

Jag tror du ska tala med honom om det nyktert.

Nej för i h-vete. Tråkigt att han är sådan, det kan avslöja lite av hans underliggande självkänsla, sådant som ligger under ytan och han i normala fall försöker dölja. Du ska absolut låta bli att konfrontera honom med det själv. Det är inte sånt man vill höra som kille från sin flickvän.

Det är bättre att en riktigt bra killkompis till honom sätter sig ner och pratar igenom det med honom i lugn och ro. Helst någon som du inte känner så bra, det ska vara hans kompis, inte din eller er gemensamma kompis. Tjejer har ofta svårt för att se skillnaden, killkompis som killkompis verkar vissa tycka. Prata med någon av hans kompisar, som du vet att din kille lyssnar på och respekterar. Låt sedan den kompisen avgöra hur han vill göra.

Det här är inget DU ska ta upp med honom, speciellt inte om han är så känslig som du säger. Det kan förvärra det för honom och få honom att må ännu sämre, även om han inte visar det utåt. Sedan är det förmodligen bäst om han helt slutar dricka eller dricker mer kontrollerat i fortsättningen, men det ska inte du behöva ta upp med honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

De kliar i nävarna, när jag är full så vill jag slåss.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör absolut ingenting.


   
SvaraCitera

herr_nilsson:

Du ska absolut låta bli att konfrontera honom med det själv. Det är inte sånt man vill höra som kille från sin flickvän.

Varför skulle det vara värre att höra från sin flickvän än från en killkompis? Om något borde väl flickvännen vara allra bäst, eftersom de har ett förhållande där de måste kunna prata om känslor och saker som kanske känns pinsamma eller omanliga.
Vettiga människor lägger ingen vikt i vad som är "manligt" och "kvinnligt", saker är som de är och alla är bara människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Nej för i h-vete.

Det kan nog vara individuellt. Jag hade mycket hellre sett att min flickvän hade sagt det till mig än en kompis, särskilt om kompisen var kille. Kan man inte ta det från sin flickvän borde man kanske inte ha en relation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Vettiga människor lägger ingen vikt i vad som är "manligt" och "kvinnligt"

Jag tror att du missade vad det var vi pratade om i den här tråden. Det här är ingen tråd för att argumentera om jämlikhet, feminism och att tjejer och killar är lika. Det här handlar om ett förhållande där killen uppenbarligen är känslig. Det kan bero på hans uppväxt, att han varit mobbad eller så har det helt andra orsaker. Det kommer inte göra saken bättre för honom om hans flickvän försöker reda ut det åt honom.

Det är extremt cyniskt av dig att se på det i termer att det inte finns "manligt" och "kvinnligt", huh, otäckt! [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Kan man inte ta det från sin flickvän borde man kanske inte ha en relation.

Tack, ordningen är återställd, nu tycker jag att du är sådär härligt inskränkt igen som på den gamla goda tiden. Det finns ingen perfekt människa, och om det är vad som krävs för att få ha ett förhållande så håller jag med dig. Ingen borde få ha något förhållande. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, vad det blev svårt nu!

Ingen som tycker att jag ska ta upp det med honom när han är full (och jag med)? Då kanske det inte blir lika tungt och apropå ingenting liksom. Han kan välja att se det som något jag sa till honom på fyllan, men antagligen ligger det och gnager lite så att han tänker på det i fortsättningen? Det kanske bara är dumt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson:

Det finns ingen perfekt människa, och om det är vad som krävs för att få ha ett förhållande så håller jag med dig. Ingen borde få ha något förhållande.

Man behöver inte vara perfekt, men man måste nog kunna ta sånt från sin flickvän, eller lära sig det. Annars är ju risken oerhört överhängande att den relationen inte slutar lyckligt så att säga.

Man lär sig nog rätt bra att acceptera sådant om man utsätts för det. Det är ju inte bra att man går och smyger med saker när det är såpass här viktiga saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moonlight_:

Ingen som tycker att jag ska ta upp det med honom när han är full (och jag med)?

Nej. Det är det sista du ska göra. Särskilt som han är känslosam då så är ju risken stor att han mår skitdåligt i så fall.


   
SvaraCitera
loita

Stringburka:

herr_nilsson: Nej för i h-vete.

Det kan nog vara individuellt. Jag hade mycket hellre sett att min flickvän hade sagt det till mig än en kompis, särskilt om kompisen var kille. Kan man inte ta det från sin flickvän borde man kanske inte ha en relation.

Säger samma sak, en sån sak ska man kunna höra, min bror säger samma sak mkt hellre att hans tjej skulle säga de än hans killpolare, då skulle ha bara tycka de var sjukt jobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Nej. Det är det sista du ska göra. Särskilt som han är känslosam då så är ju risken stor att han mår skitdåligt i så fall.

Jag kan ju ta det en gång när han är 'vanligt' full. Eller när jag märker att den här gången håller han på att dricka för mycket igen och då kan jag komma med det som argument att jag verkligen menar allvar att han inte ska dricka den där snapsen med den 60%iga spriten liksom.. 🙂 Även fast hans kompisar tål det behöver ju inte betyda att alla gör det.


   
SvaraCitera