Aviseringar
Rensa alla

Jobbig?


Ämnesstartare

Jag har ganska svårt att avgöra vad som är för på eller inte. Det är inte så att jag är en klängig person utan snarare tvärt om, jag vågar nästan inte prata med folk på msn på grund av detta, förutom med mina nära vänner såklart.

Det är en kille som jag gillar, jag är ganska säker på att han gillar mig tillbaka. Jag vågar knappt skriva till honom på msn, speciellt inte om jag var den som startade konversationen sist. Vill inte att han ska tro att jag måste prata med honom hela tiden. Jag har bara lust att prata för att jag tycker det är kul att prata med honom, men vill inte att han ska tänka ungefär… jaha nu skriver hon igen, jävlar vad på hon är. Eller något sådant. (dumma tankar egentligen, jag vet, jag skulle troligen aldrig tänka så om någon för att den skrev till mig ofta)

Är extremt, extremt dålig på att förstå mig på hur killar tänker eftersom jag har blivit väldigt dålig behandlad av killar tidigare. Jag är bara rädd att allt ska rinna ut i sanden. [n]

När tycker ni att en någon blir för på och jobbig?
Vet att det är individuellt men svara gärna i alla fall.


   
Citera

bra att du fattar att dina tankar är överdrivna iaf


   
SvaraCitera

Skulle personligen aldrig tänka som i ditt underliga scenario, men jag är jag. Mest troligt gör han ingen stor sak av det heller.

Får du väldigt korta och fantasilösa svar utan nån förklaring varför upprepade gånger, kan du börja fundera om han alls är särskilt intresserad. Tips: fråga snuben


   
SvaraCitera

brukar tänka likadant [blush]


   
SvaraCitera
zIGGE

welcome to the club

msn suger, irl är 2000 gånger bättre.


   
SvaraCitera

skriv


   
SvaraCitera

Nja, jag finner det oerhört individuellt.

Jag för den delen pratar med olika personer över diverse textprogram eller manicker. Själv uppskattar jag givetvis otroligt mycket när någon skriver till mig och visar en lätt form av intresse och uppskattning av mitt sällskap. Om jag så inte känner mig på humör att inte skriva för stunden kan det hända att jag ingorererar det och skriver tillbaka på senare tid.

Men när det väl blir för jobbigt är nog, exempelvis som det förra fruntimmer vilket önskade ett något djupare förhållande med mig kunnde spontant skriva två på natten "Grr, sugen? ;)". Vilket jag verkligen inte är två på natten. Hon var mer eller mindre väldigt på mig, oerhört klängig helt enkelt. Då blev det en aning jobbigt.

Men som sagt det är oerhört individuellt

Annars håller jag med zIGGE. Jag föredrar irl betydligt mer. Det har hänt allt för många gånger att förhållanden, vänner som mer intima blivit enbart textmässiga. Så jag sätter irl i första hand.

Annars gör bara som Macktorsken säger:

Macktorsken:

skriv

Du har ingenting att förlora i stortsett om han inte svarar.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

bra att du fattar att dina tankar är överdrivna iaf

+ med denna insikt kanske du kan agera mer normalt. Du vet ju att det är du som är knäpp :P:P:P:P


   
SvaraCitera

Skriv när du har något att säga till honom, så att det inte bara blir såhär hela tiden:
Du: hej
han: hej
du: vad gör du?
han: inget, dudå?
du: inget
END OF CONVERSATION!!!

Om han tycker om dig så tycker han förmodligen om när du skriver också. [smile]


   
SvaraCitera

spelar ingen roll. jag tycker de bara är kul när människor skriver till mig


   
SvaraCitera