Aviseringar
Rensa alla

jobbiga minnen kommer upp igen, va ska ja göra?


Ämnesstartare

har lyckats förtränga en massa skit under ett ganska långt tag, men nu har alla de här jobbiga minnena börjat dyka upp igen. Ibland lyckas jag förtränga det igen men de dyker alltid upp på ett eller annat vis, när jag kommer ihåg det som har hänt så mår jag fan dåligare än ever och den där äckligt glada masken jag visar för familj och vänner försvinner.

Sen så känner jag liksom på mig att det finns något annat som min hjärna döljer för mig, något dåligt. Jag vill inte behöva minnas det någon gång.

hur fan ska ja göra?


   
Citera

Du behöver nog hjälp med att släppa minnena. Du kan nog inte bara fortsätta att förtränga dom. Sök hjälp hos kurator eller dyl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Sök hjälp hos kurator eller dyl.

mina föräldrar skickr mig dit anyway pga skär och klippsår

stereo total:

Du behöver nog hjälp med att släppa minnena.

hur gör man det?


   
SvaraCitera

BadAssLezbo:

mina föräldrar skickr mig dit anyway pga skär och klippsår

Kan du inte prata med din kontaktperson om minnena då?

BadAssLezbo:

hur gör man det?

Får hjälp av någon utomstående. Förslagsvis någon kurator eller psykolog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Kan du inte prata med din kontaktperson om minnena då?

kanske, men man kan ju aldrig lita på de där bup-kärringarna. de e såna jäkla tjallare och pressar en på en massa saker


   
SvaraCitera

BadAssLezbo:

kanske, men man kan ju aldrig lita på de där bup-kärringarna. de e såna jäkla tjallare och pressar en på en massa saker

Jag tycker att du ska prova. För din egna skull. Så att du kan kommer över dom där minnena.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Jag tycker att du ska prova.

vi får se, men tack för förslaget


   
SvaraCitera

kamrat stödjare dom är alltit snälla iaf jag [bigsmile]

ja håller med nog inte så bra att förtränga minnen men hur det ska gå till att bli av me dom kan ju vara svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sök upp en kurator och med hjälp av denne, möt dina minnen. Förträngning kommer bara komma tillbaka och bita dig i röva.


   
SvaraCitera
bones

Du behöver prata ut om dina minnen, låta någon annan få ett perspektiv på händelsen.
Du måste rensa tankarna, man kan inte förtränga för det kommer ALLTID, ALLTID tillbaka till en, tro mig.
Du får också se framåt, om man lever i det förflutna hela tiden kommer man inte frammåt.
Man måste hela tiden tänka på nuet och framtiden.

Men som jag sa, prata ut om det med någon även om det kan vara något som du skäms över, det känns alltid bättre när någon bemöter dig med kontroll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alkohol[wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adambest1:

kamrat stödjare dom är alltit snälla iaf jag[bigsmile]

awwwwwwwwwwww


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

Alkohol

föräldrarna låste in allt sen min syrra knarka piller tillsammans me vin [sad]


   
SvaraCitera