Aviseringar
Rensa alla

Jobbigt att klippa mig


Ämnesstartare

Hej..

Jo i Jullovet MÅSTE jag klippa mig igen! /: Jo mitt hår börjar bli allt för långt. 😛 Jag tkr det är jobbigt att klippa mig, två anledningar.. Jo att jag är lite nervös hur det kommer bli + det mest jobbiga tror jag..

Jo oftast/alltid så frågar ju frisören fråga hur man ska ha det. Och jag vet inte en aning vad jag ska svara på den frågan? Kortare vill jag ha det? Men jag vet inte vad jag ska säga mer. Lixom, man kan väll inte bara säga kortare?

Hur säger ni?
Har ni svårt för att klippa er?


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag säger inget, bara ja eller nej.

Men å andra sidan klipper jag mig aldrig längre >.<


   
SvaraCitera

det är omöjligt att få en frisör att förstå avancerade instruktioner så som: "klipp det så här mycket kortare", en udda art är vad dom är


   
SvaraCitera

Klippte mig i måndags.

Ingen aning varför, har aldrig varit så nöjd med mitt hår som jag var innan [sad]


   
SvaraCitera

Jo.


   
SvaraCitera

Andreas123:

Men jag vet inte vad jag ska säga mer. Lixom, man kan väll inte bara säga kortare?

Här får du en enkel guide:
1. Innan du går till frisören: Leta fram en bild på en frisyr som du tror skulle passa dig.
2. Ta med bilden och visa för frisören.
3. Låt frisören ställa frågor under klippningens gång.
4. Besvara frågorna.


   
SvaraCitera

tycker det är jobbigt när killar klippr sig pga 90% av dem klipper sig alldeles för kort för att slippa klippa sig så ofta (eller vad det nu är) [shake]

tror annars du kan be frisören klippa kortare. leta upp äldre bild på dig från när du var relativt nyklippt och visa, såhär vill du ha det.
eller en annan frisyr.


   
SvaraCitera

gillar att tråden ligger på motgångar och problem


   
SvaraCitera

Jag har svårt att klippa mig hos frisör också. Men jag är en person som tänker allför mycket. Tänk så börjar den prata mycket med mig och jag inte riktigt vet vad jag ska svara? Tänk så blir det heelt tyst? Tänk så blir det skit fult sen ska man försöka se nöjd ut ändå, eller säga att jag ill ha på ett annat vis, det kanske är en snygg kille så de blir lixom pinsamt tyst istället för bara tyst haha ja hur mycket som helst.. jag klipper mitt hår själv. Sånt är jobbigt tycker jag, man känner ju inte frisören. Jag är ganska rädd för nytt folk, så..


   
SvaraCitera