Aviseringar
Rensa alla

Jobbigt att prata om bisexualitet


Ämnesstartare

varför är det så jäkla jobbigt att snacka med sin kompisar om att man är bisexuell???? åhh jag klarar det inte och är rädd att dom ska tycka de är vidrigt och sen inte vilja vara med mig längre! (även fastjag inte skulle kunna tycka om någon av mina närmaste tjejkompisar)


   
Citera
Ämnesstartare

Kan tänka mig att det måste vara grymt jobbigt att berätta det för sina kompisar. Men du borde göra det, framför allt för din egen skull, det lär vara jobbigt att hålla det inom sig hela tiden. Och ifall dom verkligen är bra kompisar så kommer dom ta det bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det blir inte jobbigare än vad du själv gör det till, försök strunta i tankarna och bara gör det liksom. dina närmaste tjejkompisar kommer antagligen tycka om dig exakt lika mycket efteråt som innan, och utifall de nu inte gör det så tycker jag att de borde sluta vara så konservativa och skylla sig själva. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kärleksmums:

det blir inte jobbigare än vad du själv gör det till, försök strunta i tankarna och bara gör det liksom

Vem är frun?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anledningen är rädsla för att sticka ut från samhällets normer och det är trist att du ska behöva vara rädd för att dina kompisar ska lämna dig på grund av en sådan sak. Tänk så här: om dina kompisar inte kan vara med dig pga din sexuella läggning, vad fan är det för kompisar liksom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Vem är frun?

jack skellington. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kärleksmums:

jack skellington. [cool]

Skelett? :<


   
SvaraCitera

om någon av dom mot förmodan skulle sluta tycka om dig för att du är bi så är den personen ändå ingen riktig kompis.

sen är det ju inte så att man måste berätta att man är bi. det är bara en av mina killkompisar som vet att jag är bi och att jag gillar en kille etc. känner heller inget behov av att berätta det för folk.
det är nog invididuellt tror jag..


   
SvaraCitera

finns alltid en del personer som kommer bli äcklade av det.
men om det är riktiga vänner bryr dom sig inte direkt utan
tycker bara att det är bra att du berättar, du behöver ju kanske
inte säga till alla på en gång. Utan en i taget ? ta den du litar på mest
först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Umgås i rätt kretsar då.


   
SvaraCitera

Då är det tur att man inte behöver berätta sånt för sina vänner. Det kan dem märka tycker jag.


   
SvaraCitera

Tycker ärligt talat att det är löjligt att berätta.. du kan ge hintar till dem. Mina förra vänner , just när jag började märka att jag var bi så verkade speciellt en av dem också märka det, så hon började reta mig ungefär genom att visa klipp på en naken tjej och skratta med en annan väninna till oss (som inte verkade märka det.) [tired]. Så sjukt irriterande. och så frågade hon också om jag inte var kär i nån kille, då jag svara nej så frågade hon om jag gillade tjejer [tard] hur kunde hon märka det?

Men iallafall, det var mina förra vänner , och nu så vet en vän till mig att jag är bi för när jag var full en gång så ropade jag ut att jag gillar både tjejer och killar. Ett jättebra sätt [bigsmile] då kan man ju bara skylla på att man var full , men nu råkade det ju vara sant i mitt fall också.
Så en gång för ett tag sen också så sa jag "det finns inga snygga killar här, den enda som är snygg är Carro" . Haha då förstog hon och frågade om jag var bi ang om det jag sa när jag var full. Ja sa jag och då blev hon typ jätteglad 😀 jag frågade om det gjorde henne något då sa hon "Nej herregud! jag har ju hånglat med massor av tjejer, eller typ en iallafall".
Haha så bra 🙂

Men hur gammal är du,? för om du är kanske 16 kan jag tänka mig att det är svårare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är tjej det är fullständigt politiskt korrekt för tjejer att vilja ligga med andra tjejer, skulle nog tillochmed säga att de flesta (killar) UPPMANAR snygga tjejer att ligga med andra tjejer [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ens berätta det? Låt dem förstå det underförstått, och fråga själva om det är något de undrar.


   
SvaraCitera

bisexualitet är lika vanligt som heterosexualitet.. det är ju jobbaare att vara homosexuell. vilket jag är.. kan man säga. tycker killar är allmänt avtändande utom en person..

men försök berätta för dem om du kommer in på ämnet lixom. jag tror inte att dom komer freaka direkt. du kan ju förklara hur du känner för dom så dom inte tror att du går och blir kär i dem. [wink]


   
SvaraCitera