Aviseringar
Rensa alla

Jobbiks nya slutgiltiga lösning: Koncentrationsläger för romer


Ämnesstartare

Sming:

Vad vill du få fram. vad ska vi diskutera?

...sa han som står för kanske flest nyheter här, men som istället väljer att källhänvisa till Politiskt inkorrekt [zzz] Vad vill du få fram och diskutera i dina egna trådar?

Sming:

och jag kan angripa hans text på flera punkter. Men det är egentligen inte det intressanta, utan frågan är vad han är intresserad av, vad han vill diskutera.

Ordet är fritt! [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det är så härligt med mänskligheten vi lär oss fan aldrig av våra misstag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

...sa han som står för kanske flest nyheter här, men som istället väljer att källhänvisa till Politiskt inkorrekt [zzz] Vad vill du få fram och diskutera i dina egna trådar?

Vad har det med saken att göra att jag postar till politiskt inkorrekt eller inte? Det var frågeställning jag påpekade. och en sådan har jag alltid på mina trådar, och har jag ingen så ger jag ordet fritt att kommentera eller reflektera över vad man läst. så sluta snacka dynga.

Djeydjey:

Ordet är fritt! [cheers]

Så det står fritt fram med en reflektion?


   
SvaraCitera

Synd att det finns människor som vill göra detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Vad har det med saken att göra att jag postar till politiskt inkorrekt eller inte? Det var frågeställning jag påpekade. och en sådan har jag alltid på mina trådar, och har jag ingen så ger jag ordet fritt att kommentera eller reflektera över vad man läst. så sluta snacka dynga.

Ja, men utgå då från att jag ger ordet fritt att kommentera eller reflektera över vad man läst då, ffs [tired]

Sming:

Så det står fritt fram med en reflektion?

Det visste du ju redan, och ändå var du tvungen att bitcha. Nå, har du någon kommentar eller reflektion på det här, eller är du bara ute efter att fucka upp min tråd med OT-chatt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men det verkar ju bra och så...

[tard]


   
SvaraCitera

När började det här med att man ska leva fredligt osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djeydjey:

Det visste du ju redan, och ändå var du tvungen att bitcha.

Jag bitcha? Du kunde svarat på frågan från första början så hade det varit klart sedan, men du skulle fortsätta spela besserwisser som vanligt, så skyll dig själv.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Djeydjey:

Inte undra på att romer är överrepresenterade i brottsstatistiken. Och alla ni rasister som tar varje tillfälle i akt att källhänvisa till Politiskt inkorrekt, SD-kuriren, Nationell idag, David Duke etc. så fort västerlänningar eller vita angrips, tänk inte ens tanken att anklaga Expo för att vara politiskt vinklad!

Att romer är överrepresenterade i brottsstatistiken är inget nytt, och vad det har med ungrarnas förföljelse av dom vet jag inte. Men dom har varit hatade i många hundra år, och det inte för inget. Dom har livnärt sig i mångt och mycket på ren lurendrejeri, och tjuveri. Efter flera hundra år skapar man ju ett rykte efter sig, och när man inte direkt bättrar sig utan fortsätter med sitt skit så förbättrar dom ju inte sitt rykte.

På Öland har det nyligen inhysts 150 romer, under en utdelning av kläder, leksaker och andra saker som vi svenskar hade till skänks så rånades en kvinnlig medarbetare på sin jacka och Mobil.

Kvinna blev av med jacka
FÄRJESTADEN
Kvinnan hjälpte till med utdelning av kläder och leksaker som skänkts av Färjestadenbor till asylsökande de vid Möllstorps camping.

I samband med fördelningen av det skänkta materialet blev den hjälparbetande kvinnan av med sin egen jacka och mobiltelefon. Händelsen är polisanmäld.

Vi i Lysekil har även själva fått inhysa drygt 100 romer nu i förra veckan. Ska bli spännande att se vad dom ställer till med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ärligt talat, finns det någon som inte är trött på zigenare? Inte för att jag tycker att de skall stängas in i något läger, men de kan väl skickas hem till Rumänien, så vi slipper deras eviga tiggande, uteliggande och rånande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser inte vad problemet är?

"– De som ger upp kriminaliteten, ser till att deras barn går i skola och som deltar i offentliga arbetsprogram kan få återintegreras."

Således behöver de bara sluta bete sig som slödder och sluta vara en börda för samhället så löser det sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

konsekvent:

Således behöver de bara sluta bete sig som slödder och sluta vara en börda för samhället så löser det sig.

Instämmer. Zigenarna rår faktiskt helt själva för sin situation. de vgrar arbeta, vägrar låta sina barn gå¨i skola och kvinnorna går med stora kjolar med krokar, som de använder för att haka fast tv-apparater och annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Jag bitcha? Du kunde svarat på frågan från första början så hade det varit klart sedan, men du skulle fortsätta spela besserwisser som vanligt, så skyll dig själv.

Du har själv startat exakt såna här trådar med uppfattningen att en oskriven regel säger att ordet är fritt, och jag har precis förtydligat att ordet är just fritt.

Sming:

Att romer är överrepresenterade i brottsstatistiken är inget nytt, och vad det har med ungrarnas förföljelse av dom vet jag inte.

Redan där ser jag ett samband. Och snälla, tolka nu inte detta som något försvar för deras kriminalitet, utan bara ett konstaterande att utsatta har lättare att bli kriminella.

Sming:

Men dom har varit hatade i många hundra år, och det inte för inget. Dom har livnärt sig i mångt och mycket på ren lurendrejeri, och tjuveri. Efter flera hundra år skapar man ju ett rykte efter sig, och när man inte direkt bättrar sig utan fortsätter med sitt skit så förbättrar dom ju inte sitt rykte

Japp, och folk runtomkring spär på deras onda cirkel.

Blofeld:

Ärligt talat, finns det någon som inte är trött på zigenare? Inte för att jag tycker att de skall stängas in i något läger, men de kan väl skickas hem till Rumänien, så vi slipper deras eviga tiggande, uteliggande och rånande.

Funkar inte så länge Ungern är med i EU där fri rörlighet medföljer. Det är just därför som Frankrike fått det så jobbigt i Europaparlamentet.

konsekvent:

"– De som ger upp kriminaliteten, ser till att deras barn går i skola och som deltar i offentliga arbetsprogram kan få återintegreras."

Detta bör för det första gälla alla kriminella oavsett etnicitet (se fängelse) och de som inte ser till att deras barn går i skola och som deltar i offentliga arbetsprogram, för det andra är det totalt förkastligt att kasta in hela familjer utan en enda prick i registret i koncentrationsläger tills dess att de har bevisat att de inte är kriminella genom att ha nått en tidsgräns, och för det tredje fattar jag inte hur detta skulle lösa att de ser till att deras barn går i skola eller att de deltar i offentliga arbetsprogram.

Blofeld:

kvinnorna går med stora kjolar med krokar, som de använder för att haka fast tv-apparater och annat.

Är det något problem, eller går det bara inte ihop med dina idéer om nationalstater?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni som inte ser problemet med detta är seriöst efterblivna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ge Zigenarna Bosnien istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[rolleyes]


   
SvaraCitera