Aviseringar
Rensa alla

jobbsökande


Gå runt i olika affärer på stan med CV i hand, prata med dem om att du söker jobb och lämna ditt CV så att de kan kontakta dig om något dyker upp. Alltid bra att faktiskt gå och prata med dem som jobbar där, än att skicka mail.

Sen kan du även kolla runt med vänner, släkt osv och på det sättet kanske komma i kontakt med någon som behöver arbetskraft.

Börja med att skriva ett CV och ett personligt brev.

Bra guider hur man gör det finns här:

CV:

http://www.cv-guiden.se/gratis_guide/cvguide/cv_exempel/cv-exempel-3.htm

Brev:

http://www.cv-guiden.se/gratis_guide/brevguide/brev_guide/exempel1.htm

Angelize:

Varför skrev du då att man behöver en apotekarutbildning???

xD<3


   
SvaraCitera

Bestäm dig för vad du kan tänka dig att jobba med, sen ringer du/skickar brev/besöker du arbetsplatser där du kan tänka dig att jobba.
Du kan även registrera dig på arbetsförmedlingen så att arbetsgivare kan ta kontakt med dig, och så kan du givetvis titta på jobbannonser där och på andra ställen.

Jag har ju ingen aning om hur bra koll du har på det här så jag drog det ganska grundläggande.
OBS! Kan inte garantera att det funkar, jag har inte fått jobb än. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Hoppat av? Eller gått ut?

vad spelar det för roll

passaro:

Börja med att skriva ett CV och ett personligt brev.

jag-vet-det

tänkte bara lite tips på ställen förutom affärer och varuhud etc eftersom det är ganska dödfött att söka sådana jobb just nu


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

vad spelar det för roll

Bara undrade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Bara undrade.

både och kan man säga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[party]


   
SvaraCitera

Det mest effektiva är väl att gå dit personligen och ställer in sig på att vara jättekarismatisk. Sedan surrar man med de som jobbar där och frågar efter om de söker folk och låtsas vara väldigt intresserad. Saker som kan vara bra utöver det är att vara trevlig och väldigt säker och säga exakt rätt saker.

Men det är i teorin. Klarar man av det så är det dock väldigt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är karismatisk det har jag hört


   
SvaraCitera