Aviseringar
Rensa alla

Joel i Bitar


Ämnesstartare

Kommer ni ihåg detta barnprogram? hittade det nyss har ej sett det på mååååååånga år

i denna del badar han och spelar minigolf.

 


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja minns det och introlåten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen aning 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köpte en tröja som heter joel idag och trodde någon hade klippt sönder den blev lite rädd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antar att jag är för ung


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hette Joel när detta gick på TV. Livet var mindre roligt då. Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det roliga med att titta på ett mongo?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår ej hur detta kan klassas som ett barnprogram, känns mer som en dokumentär av ngt slag, och inte direkt riktade till barn. Mer på ett djupare plan, hur det kan vara för föräldrar att leva med ett barn som har Downs syndrom. Förstår barn det här alls?    


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja! Var ibland lite rädd för det dock. Tyckte synd om Joel pga hans mamma verkade asjobbig.

S3ON:
Förstår ej hur detta kan klassas som ett barnprogram, känns mer som en dokumentär av ngt slag, och inte direkt riktade till barn. Mer på ett djupare plan, hur det kan vara för föräldrar att leva med ett barn som har Downs syndrom. Förstår barn det här alls?    

Jättebra grej för att få barn att förstå att man kan vara olika men ändå göra samma saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Jättebra grej för att få barn att förstå att man kan vara olika men ändå göra samma saker.

Men förstår barn att han är olik? Annat än till utseendet tänker jag givetvis.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Men förstår barn att han är olik? Annat än till utseendet tänker jag givetvis.  

De förklarade väl det på något pedagogiskt vis? Kanske. Programmet riktar sig ju till lite äldre barn då. Tycker att det är en mycket fin idé i alla fall.

Ps det heter Joelbitar!!!


   
SvaraCitera

Nostalgi. Det som jag minns av när vi kollade på detta var att vi skrattade mycket vilket är så otroligt tragiskt. Skäms över att säga det men så var det iallafall, man var ju unge och fattade inte riktigt antar jag. Hemskt. =( 


   
SvaraCitera