Forumet - Joggning

Joggning

133 0 29
hejsan, alla som läst min blogg vet om att jag börjat träna 3 ggr veckan 1 timme var, men ett problem.

I 10 minuter så förderlar jag upp det med att gå rask takt i 5 minuter sen jogga i 5 minuter eller så mycket jag orkar helt enkelt.

Men, jo när jag väl börjar springa så blir jag varm oasv men efter 3-4 minuter så får jag som.. inte håll men som kramper i magmusklerna?
det gör skit ont, det är som man har joggat med håll i typ 5 minuter, det är inte kul. och jag äter aldrig något innan för man kan ju få håll om man äter något före+

vad är problemet?

Spana också in:

Fazhion:

vad är problemet?

Kan bero på en massa olika saker, jag har haft liknande problem. Jag hade inte ätit på två timmar, så stack jag ut och sprang. Det var på den gamla goda tiden då jag var väldigt bra tränad. Jag hade i alla fall sprungit fem km och då började jag känna smärta som liknade håll, som sedan släppte efter yttligare en km.

Så... som svar på frågan:

Ät ordentligt ca 1½timme innan, och om det händer så försöker du springa vidare och ser ifall det släpper. Det kan vara näringsbrist.
spindelnätaren:

kan bero på dina äs

har inga jäwla äs

Borgeus:

Ät ordentligt ca 1½timme innan, och om det händer så försöker du springa vidare och ser ifall det släpper. Det kan vara näringsbrist.

okej ska testa

HurricaneBernt:

Dålig kondition?

nej nget med konditionen att göra, btw har bra kondition för ha rökt i 3 år [wink], kan det vara problemet [surprised]
Fazhion:

och jag äter aldrig något innan för man kan ju få håll om man äter något före+

Man ska i regel äta 1h innan man tränar ELLER direkt efter man tränat. Men det gäller dock styrketräning, jag vet inte hur det är med konditionsträning. Ät 1h innan så har du lite energi. Tror knappast du får håll av det.
Fazhion:

bevis att jag har äts då?
bara för man tycker man är tjock har man inte äts.

Det är just det ätstörningar handlar om - tankar att man är tjock fastän det inte stämmer.
Och att du dessutom bantar på det är också ett tecken på äs.^
Men ätstörda ser inte sig själva som sjuka oftast, så..
Borgeus:

Springer du på löpband? Där står det hur långt man har sprungit...

aha okej

Tuttilifruttili:

Det är just det ätstörningar handlar om - tankar att man är tjock fastän det inte stämmer.
Och att du dessutom bantar på det är också ett tecken på äs.^
Men ätstörda ser inte sig själva som sjuka oftast, så..

jag bantar inte[shake]

jaha så en tioåring som äter helt normalt och tycker hon är tjock har ätstörning, okkeeeeej då vet jag Doktorn [no-no][zzz]