Aviseringar
Rensa alla

Joggning eller powerwalking?


Ämnesstartare

Jag vill få bort lite fett nästan överallt på kroppen, ryggen, armar, mage, midja, lår osv och jag vet att det inte går att punktförbränna. Men vilket av joggning och powerwalking är mest effektivt och ger snabbast resultat på att få bort fett? [bigsmile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Styrketräning.


   
SvaraCitera

Homunculi:

Styrketräning.

Hoppas du är ironisk?


   
SvaraCitera

Powerwalk e bättre än att jogga om du vill bränna fett [smile]


   
SvaraCitera

Det du svettas mest av och det det du blir mest trött av. Men viktigast är egentligen vad du äter.


   
SvaraCitera

maskerad2010:

Hoppas du är ironisk?

Nästan.


   
SvaraCitera

Det där med styrketräning är inte så dumt som det låter, nämligen om du - när du kommer i "mål" efter en l-å-å-å-ång powerwalk - direkt lägger dej ned på ett hyfsat jämnt underlag och kör massor av magträning, som chrunches, situps och benlyft! Tillsammans blir de två momenten långt mer effektiva än var för sig. Kör hårt, tjejen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absolutabs:

Kör hårt, tjejen!

TheBear:

Det du svettas mest av och det det du blir mest trött av. Men viktigast är egentligen vad du äter.

mrman:

Powerwalk e bättre än att jogga om du vill bränna fett

Okej tack! 😀


   
SvaraCitera

Joggning ser aningens mindre fånigt ut än power walking.


   
SvaraCitera

izzabellaaa:

Okej tack! 😀

[smile]


   
SvaraCitera

Beror helt på vilket tempo och hur länge du utför dessa. Omöjligt att veta utan dessa faktorer.


   
SvaraCitera

på vilket sätt vill jag se ut som ett arsel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kör min promenad/springtur innan frukosten då man förbränner bäst. Men jag har läst att om man springer innan frukost så förbränner man inte fett? Är det sant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och om jag tar en runda på 6 km, kan jag då springa hälften och powerwalka hälften? Har inte så bra kondition att jag kan springa 6 km men förbränner det fortfarande mycket då? 🙂


   
SvaraCitera

Om du går upp o springer 6 km på morgonen så bränner du 350% mer fett än vad du gör om du går o springer på kvällen har jag för mig att jag har läst men dock så blir din fettförbränning på dagen minimal då.

Så det spelar ingen roll om du springer på morgonen eller kvällen har jag hört och det kör jag på sen vet jag inte om det är 100% rätt eller fel.


   
SvaraCitera