Aviseringar
Rensa alla

Jordelivet är helvetet?


Ämnesstartare

För er troende tänkte jag bara förklara att det är totalt onödigt att ni fortsätter tillbe gud. Betänk scenariot att detta är helvetet.

Betänk all lidelse som finns (Afrika, våldtäkter, slaveri osv). Socialdynamiken mellan människor som bygger på hierarki rent instinktivt. Korruptionen som finns överallt. Människornas känslor som med hästlängder vinner över logiken.

Vi lever i en värld där ofta ont belönas med gott och vise versa.

We're in hell!


   
Citera
mynona

Förvisso så.


   
SvaraCitera

Helvetet ska vara den värsta platsen du kan föreställa dig.
En plats helt utan kärlek skulle jag säga är helvetet.
Så Jorden är inte helvetet.


   
SvaraCitera

ja det är väll inte en dålig slutsats.


   
SvaraCitera

Nej. Ditt liv blir ju vad du gör det till, med vissa undantagsfall såklart.


   
SvaraCitera

Trodde jorden var en planet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med. Det är därför jag är LaVey-satanist och runkar till kass metal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Håller med. Det är därför jag är LaVey-satanist och runkar till kass metal.

Fan va kul att du är det. Jag uppfann vid 17 års åldern min egna filosofi, trodde jag, vilket gick ut på att lyssna på sin kropp i princip. Sen hittade jag lavey och fann att laveys var nästan exakt som min fast mer komplex och precisare.

isola:

ej. Ditt liv blir ju vad du gör det till, med vissa undantagsfall såklart.

Den stora majoriteten av jordens befolkning kan inte välja vad de ska bli av deras liv på något vidare större plan. Vi, den lilla klicken i västvärlden, har all anledning att njuta av att vi kan forma våra liv 😉 Vår lyx gör deras helvete ännu varmare, om de får kunskap om hur jävla bra vi har det då alltså.

Knarko:

Helvetet ska vara den värsta platsen du kan föreställa dig.
En plats helt utan kärlek skulle jag säga är helvetet.
Så Jorden är inte helvetet.

Jag tror inte heller jorden är helvetet, men det är en intressant tanke och förhoppningsvis en tankeställare till konservativt kristna (och andra som tar religion så jävla allvarligt) - framför allt nunnor osv som isolerar sig "för vår skull". Hjälp till istället, skapa ett finansiellt imperium och börja sedan påverka politiken samt affärsvärlden på riktigt - och inte genom töntiga demonstrationer.


   
SvaraCitera

intressant


   
SvaraCitera

Livet är vad man gör det till 🙂 "Every passing minute is a chance to turn it all around"

För övrigt så håller inte dina argument. Troende hittar alltid en fortsatt mening att tro, oavsätt vad vi andra tycker och tänker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sonson:

Fan va kul att du är det.

...


   
SvaraCitera

ELLER så finns inte helvetet och vi bara är en cool missbildning av apor [party][party]


   
SvaraCitera

Om jordelivet (allt vi vet om) är helvetet, vad är då himmelriket?


   
SvaraCitera

Om det belönar sig att vara ond i helvetet så känns det som ett mycket ogenomtänkt straff för onda personer.


   
SvaraCitera

mitt liv är 3vligt iaf


   
SvaraCitera