Aviseringar
Rensa alla

Jorden roterar? Bevis för motsatsen här...


Ämnesstartare

.
VIDEON SOM ORSAKAR VÅLDSAM DEBATT I VÄRLDEN !!!

STÅR VI TROTS ALLT STILLA I VÄRLDSRYMDEN?

[y]

Ja, kära vänner, tror ni verkligen på att jorden roterar runt sin axel, och att vi håller på och flänger omkring runt solen, myten som vi har blivit hjärntvättade med ända sedan barnsben?

Här får vi ett par grymt bra video-bevis för att vare sig jorden eller atmosfären roterar. Den här videon har redan setts av hundratusentals människor och skapar just nu våldsam debatt i världen:

Kolla på de tusentals kommentarerna till videon, vad arga, frustrerade och förbannade många blir av att få reda på sanningen... [bigsmile]

[y]

MÅNENS OCH STJÄRNORNAS SYNKRONA RÖRELSER ÖVER HIMLAVALVET !!!

Ni som fortfarande tror, efter att ha sett på video-beviset, på att jorden roterar, förklara då för oss hur det kommer sig att månen och stjärnorna rör sig synkront över himlavalvet, i sina dagliga rotationer runt jorden?

Tyder inte det på att, förutom månen, även stjärnorna roterar runt jorden?

Det enda logiska, eller hur? [y]

Kolla själva:

[y]

Vi står trots allt stilla i världsrymden!

Eller hur?

RELIGIONERNA HADE TROTS ALLT RÄTT !!! [y]

[y]

TILL DISKUSSION:

Efter att ha sett de båda videorna, tror ni fortfarande att jorden roterar runt sin axel?

Om ni tror att jorden roterar, vad är era argument för att den skulle göra det?

JAG TAR DEBATTEN MED ER! [y]

[y]

Må frid, lycka och Gudskärlek råda och äga er, önskar jag er alla av hela mitt hjärta, själens och Översjälens boning, Guds lokaliserade, immanenta aspekt, den Helige Anden, Samvetets röst - Herren vare med er!

Allt Gudomligt Gott! [love]

Hare Krishna!
.


   
Citera

Är du dum eller? Förlåt för språket men det där kan inte stämma.


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Industrieproduktion:

Är du dum eller? Förlåt för språket men det där kan inte stämma.

Jo det gör det!

Kolla igenom videon först, återkom sedan!

Vad i Herrens Namn är det som får dig att tro att vi håller på och flänger omkring runt solen? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Paseo

Men snälla jag orkar inte [sad] behåll orimliga tankar för dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Men snälla jag orkar inte behåll orimliga tankar för dig själv.

Det orimliga och sjuka är ju att vi skulle flänga omkring runt solen!

Snacka om SJUKT VRICKAT! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Paseo

[tard]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Det orimliga och sjuka är ju att vi skulle flänga omkring runt solen!

ja ungefär precis lika vrickat som att solen skulle flänga runt jorden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja ungefär precis lika vrickat som att solen skulle flänga runt jorden.

Hur förklarar du då faktumet att solen vandrar i en omloppsbana längs ekliptikan, och vänder vid de båda vändkretsarna, kräftans norra vändkrets vid midsommar, sommarsolståndet (solens högsta deklination) och stenbockens södra vändkrets vid midvinter, vintersolståndet (solens lägsta deklination) - fullständigt uppenbart att det är solen som kretsar och inte Moder Jord!

Dessutom så har jag ju all världens heliga skrifter och allas vår Skapare på min sida i denna fråga! [bigsmile][y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

fullständigt uppenbart att det är solen som kretsar och inte Moder Jord!

fast hur skulle en så stor himlakropp kunna förflytta sig över huvudtaget om inte jorden kan det.


   
SvaraCitera

Du blir ju bara mer och mer galen. Sök hjälp.
Manisk eller? Uppvisar väl sådant beteende. =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

fast hur skulle en så stor himlakropp kunna förflytta sig över huvudtaget om inte jorden kan det.

Jord är fast, gaser är rörliga! [y]

Logiskt, Naturligt, Ockhamskt! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du blir ju bara mer och mer galen. Sök hjälp. Manisk eller? Uppvisar väl sådant beteende. =/

Varför skulle det vara galet att förstå hur kosmos funkar och hur solen och de andra planeterna kretsar runt Moder Jord?

Det galna är ju tvärsom att påstå (utan minsta vetenskapliga eller religiösa stöd) att vi skulle hålla på och flänga omkring runt solen? [bigsmile]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Jord är fast, gaser är rörliga!

Hur vet du att solen endast består av gas... har gud sagt det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Hur vet du att solen endast består av gas... har gud sagt det?

Ja, solen är en brinnande gasplanet!

Två vanliga missuppfattningar:

* Solen är inte en stjärna, solen är vår himmelssfärs ljus- och värmekälla, vars sken reflekteras av månen och stjärnorna.

* Jorden är inte en planet, jorden är vårt himlavalvs orörliga centrum, den kosmiska skärningspunkten.


   
SvaraCitera