Aviseringar
Rensa alla

Jordgubbförsäljare, bra eller dåligt?


Ämnesstartare

Jag undrar ifall ni tycker det är dåligt arbete eller inte. Jag får 55 kr/h + semesterersättning. Och jag är 17 år[shake]. Blir jag lurad? Jag ska även jobba 5-6 veckor.


   
Citera

55 kr/h tycker jag känns som jävligt lite. Min syrra som jobbar för kommunen i sommar får 65 kr/h och då är de kända för att ge väldigt låg lön...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaninkudde:

55 kr/h tycker jag känns som jävligt lite. Min syrra som jobbar för kommunen i sommar får 65 kr/h och då är de kända för att ge väldigt låg lön...

Jag får också semesterersättning. Fast jag kommer att jobba mycket mer än din syrra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag får 55 kr/h

det är mer än vad du skulle få som kommunlön i min kommun iallafall [rolleyes]


   
SvaraCitera

Det är säkert bra om ni skriver bra kontrakt och så. Gör bara inte samma misstag som jag och jobba svart [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

det är mer än vad du skulle få som kommunlön i min kommun iallafall [rolleyes]

Hur mycket får du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur mycket får du då?

jag jobbar aldrig för kommunen 😛 men dom som gör det får 40kr/h [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter väl typ normalt för jobbet du gör[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jag jobbar aldrig för kommunen 😛 men dom som gör det får 40kr/h [cute]

Shit. Men tänk på att jag är 17 år, jag borde få så mycket mer. Men jag kommer nog och jobba väldigt många helger osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ähm, jag klagar på min arbetslöshet, men det där gjorde mig då rakt inte avundsjuk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

55 spänn? Vad är det för snål arbetsgivare? Hade jag varit du så hade jag krävt minst 65-70kr timmen som 17 åring.


   
SvaraCitera

Låter lite snålt betalt, men jordgubbsförsäljning brukar inte inbringa så mycket pengar (vad jag har hört). Du kan ju äta jordgubbar när du vill iaf [y]


   
SvaraCitera
kachin

Necessity:

brukar inte inbringa så mycket pengar (vad jag har hört)

störst risk att bli rånad också [y] om man sitter vid vägkanten, helt ensam en vacker sommardag.. [party]


   
SvaraCitera

Drömjobb, bli jordgubbsförsäljare, skulle bara äta upp dom hela iden, Yummy Yummy... [love] ^^


   
SvaraCitera

kachin:

störst risk att bli rånad också om man sitter vid vägkanten, helt ensam en vacker sommardag..

Haha, skulle vara en rolig syn. Råna en stackars jordgubbsförsäljare på några hundralappar. Awesome!


   
SvaraCitera