Aviseringar
Rensa alla

Journalistik universitet i New York


Ämnesstartare

Hej.

Går första året på Gymnasiet och letar lite efter universitet. Jag har alltid älskat New York, och alltid varit fashinerad av liven Gossip Girl och typ Sex and the city personerna lever. Så därför funderar jag smått på att studera på universitetet i New York med inriktining på Journalistik. Googlade runt lite men hittar inget bra, är det någon här som vet eller har anknytningar till något bra universitet i New York med den inriktningen?

Tacksam för svar 🙂


   
Citera

Ocely:

alltid varit fashinerad av liven Gossip Girl och typ Sex and the city personerna lever

Du vet att deras liv är påhittade?[confused] Tror inte riktigt det fungerar sådär i verkliga New York


   
SvaraCitera

Gibbs:

Tror inte riktigt det fungerar sådär i verkliga New York

Varför skulle det inte göra? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ocely:

alltid varit fashinerad av liven Gossip Girl och typ Sex and the city personerna lever.

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ocely:

alltid varit fashinerad av liven Gossip Girl och typ Sex and the city personerna lever

Image


   
SvaraCitera

S3ON:

Varför skulle det inte göra? [wink]

För att, som att jämföra sitt liv här i Sverige med typ programmet solsidan elr nått


   
SvaraCitera

Gibbs:

För att, som att jämföra sitt liv här i Sverige med typ programmet solsidan elr nått

Det är ju inte direkt omöjligt att det finns familjer här som lever som de i solsidan! [crazy]

Jag har exempelvis en granne som är jävligt lik Ove Sundberg! [wink]


   
SvaraCitera

S3ON:

Det är ju inte direkt omöjligt att det finns familjer här som lever som de i solsidan! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://lmgtfy.com/?q=Journalism+colleges+in+NYC

Kom ihåg att du behöver massvis med $$$$$$ för att kunna bo och plugga i USA, främst i NYC.

Hur har du tänkt boende?

Att leva ett lyxliv som du ser på TV krävs miljontals dollar - inte kronor utan dollar !


   
SvaraCitera

ha ha


   
SvaraCitera

Gibbs:

Jajaja.. Jag har sätt det där 200 gånger.. Finns visst folk som de i verkligheten.. [crazy]

S3ON:

Jag har exempelvis en granne som är jävligt lik Ove Sundberg! [wink]


   
SvaraCitera
time
 time

Här​​ har du en länk till olika journalistutbildningar i New York. Förstår inte vad du menade med att du inte hittade något vettigt när du googlade, för detta var nästan högst upp om man sökte efter college+new york+journalism.

Men ja, som många redan påpekat så måste du i princip vara svinrik för att komma in någonstans och är du inte svinrik så kan du förmodligen ansöka om ett stipendium, men jag tror att de kvoterar och tar in amerikanska studerande före utländska, samt så är det svårt att flytta till USA och har du inte pengarna kommer du inte leva i närheten av som i TV-serierna, utan förmodligen i ett råttinfesterat kackerlacksbo i typ Queens, om du har TUR.

Angående priser på skolorna så vet jag inte hur det är med just den utbildningen du letar efter, men jag kan åtminstone intyga att min LÅGSTADIESKOLA kostade 18 000 dollar per år. Och universitetsstudier är ju som bekant en aning dyrare.

Mvh, före detta New York-bo.

ps: New York University som erbjuder journalistprogrammet kostar minst 360 000 kr.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sen, förlåt att jag påpekar det här, jag vill inte låta otrevlig men - är det inte bättre att du kanske just nu fokuserar på gymnasiet och förbättrar dina språkkunskaper i svenska, innan du ger dig på ett yrke som kräver formidabla skrivkunskaper på ett helt annat språk? [rolleyes]


   
SvaraCitera

S3ON:

Finns visst folk som de i verkligheten.. [crazy]

Ja men det är inte som att dom gör säg väldigt mycket tydligare än i verkligheten för att man ska skratta och förstå, inte då. Sen så var det ett exempel, btw så är det en kille som skrivit och gossip girl och sex and the city är ju stort sätt om tjejer[confused]


   
SvaraCitera

Roligaste tråden på länge. [bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

[bigsmile][love]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

BÄSTA TRÅDEN NÅGONSIN[love][love]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

timeisrunningout:

innan du ger dig på ett yrke som kräver formidabla skrivkunskaper på ett helt annat språk?

man kan i lika hög grad ifrågasätta personens förmåga att producera grävande journalistik ifall han inte ens lyckas hitta en journalistutbildning i en av världens största städer[bigsmile]


   
SvaraCitera