Forumet - Judar

Judar

227 0 23
Asså jag fattar inte grejen med judar som gnäller om att de blir förföljda?

Judendomen är ju bara en religon om man vill slippa bli förföljd är det bara att lämna religonen man måste inte vara jude!

Och historien har ju bevisat att bibeln och thora-rullarna inte stämmer så är det verkligen värt att tro på lögner bara för att bli förföljd och diskriminerad?

Spana också in:

Men asså det är ju en religon tekniskt sett och inte en "ras", så då borde man ju bara kunna lämna religonen som ändå bara är baserad på sagor och lögner för att slippa bli diskriminerad?

Är det verkligen värd att bli förtryckt i 2000 år för att försvara en religion som baseras på lögner och sagor?
McLuver:

Judendomen är ju bara en religon om man vill slippa bli förföljd är det bara att lämna religonen man måste inte vara jude!

Judarna är en religiös grupp och ett folkslag. Har du konverterat till eller fötts in i judendomen så tillhör du per automatik folkslaget i evigheters evighet. Det är dock inte så relevant. Den relevanta frågan är; tycker de personer som gillar att förfölja judar att man inte längre är jude så fort man lämnat religionen?

Samt, det är rätt osoft att bli förföljd, oavsett anledning, och du skulle gnälla fan så mycket mer om Konsum hade slut på kakor när du gick för att handla, din mes.

McLuver:

Och historien har ju bevisat att bibeln och thora-rullarna inte stämmer så är det verkligen värt att tro på lögner bara för att bli förföljd och diskriminerad?

När då?
mediakatt:

tycker de personer som gillar att förfölja judar att man inte längre är jude så fort man lämnat religionen?

De beror på om dom ser judendomen som en ras eller religion [no-no]

mediakatt:

Har du konverterat till eller fötts in i judendomen så tillhör du per automatik folkslaget i evigheters evighet.

Har man lämnat Judendomen som religion är man teknisk sett inte Jude längre [no-no]

mediakatt:

Samt, det är rätt osoft att bli förföljd, oavsett anledning, och du skulle gnälla fan så mycket mer om Konsum hade slut på kakor när du gick för att handla, din mes.

Och du tar för givet att jag aldrig blivit förföljd, råtta [no-no]
McLuver:

De beror på om dom ser judendomen som en ras eller religion

Jag är relativt säker på att de flesta som har pogromer som hobby inte är så jävla noga, faktiskt. Har inte varit historiskt sett i vart fall.

McLuver:

Har man lämnat Judendomen som religion är man teknisk sett inte Jude längre

Källa?

McLuver:

Och du tar för givet att jag aldrig blivit förföljd, råtta

Den där killen som gick bakom dig hela vägen till mattelektionen går i din klass.
McLuver:

Att du påstår att vara jude innebär mer än att tillhöra en religon och att det har något med att de tillhör en typ av folk som är genetisk annorlunda, vilket skulle vara den enda förklaringen för att man inte skulle kunna lämna judendomen? [rolleyes]

Det är en allmän vedertagen sanning att judarna även utgör ett folkslag, ja. Suck.