Aviseringar
Rensa alla

Judo när man är snart 18 år?


Ämnesstartare

Jag fick testa på Judo idag i skolan i en kurs på det individuella valet. Jag tyckte det var hur kul som helst och jag tycker även att jag verkade ha talang för det, lärde mig basic kast ganska fort och vann alla matcher vi körde mot kompisar. nu är frågan om ni tror att det går att bli någorlunda hyfsad på Judo om man börjar i den här åldern? fyller 18 i januari, tränar fotboll, gym och boxercise inom fotbollen så jag är ganska vältränad. vi kommer inom kursen får välja ett fördjupningsområde som förhoppningsvis innefattar judo. då får man 10 lektioner i rad och om jag fortfarande gillar det då funderar jag på att försöka börja regelbundet. Undrar bara om det är nån idé?


   
Citera
Ämnesstartare

Definitivt.


   
SvaraCitera

nej du kmr bara faila och då kmr hela ditt liv va över [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Judo är en lätt kampsport, så det borde gå alldeles utmärkt.

Finns annars en annan kampsport som heter goshindo där du tränar judo kast och slag/sparkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror till och med att det är lättare för dig att bli bra på det om du är 18.
Då det förmodligen är lättare att göra rätt först, och då får du inte felaktiga rörelser i ditt muskelminne som är svåra att träna bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Finns annars en annan kampsport som heter goshindo där du tränar judo kast och slag/sparkar.

Har du tränat goshindo? [surprised]

OnT: Visst, du borde kunna börja med judo men precis som Kablash sade så finns även goshindo, som i min mening, är minst lika roligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

coffz:

Undrar bara om det är nån idé?

De är la mest ifall de är för nöjes skull och inte tävling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Veritas:

Har du tränat goshindo? [surprised]

OnT: Visst, du borde kunna börja med judo men precis som Kablash sade så finns även goshindo, som i min mening, är minst lika roligt.

Tyvärr stannade det med judo för mig, men mina polare gick vidare till goshindo när jag slutade typ. [crazy] Verkade riktigt roligt 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Tyvärr stannade det med judo för mig, men mina polare gick vidare till goshindo när jag slutade typ

Okej.

Kablash__:

Verkade riktigt roligt 😛

Det är riktigt roligt. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Go for it.

Jag tänkte också börja på judo för nån månad sen, dock var det bara män i sådär 30-40 års åldern där så jag gick aldrig tillbaks./


   
SvaraCitera

Det är absolut inget som stoppar dig! Kör på mannen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ska inte vara några problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh, du ligger ju endå när du får en rak höger...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera