Aviseringar
Rensa alla

Jul.


Ämnesstartare

Aaron: Det är en kristen hög tid , och jag är inte kristen och har tröttnat på Jul- andan 😛

Haha som om nån firar jul i Sverige pga att det är en kristen högtid. Vad är du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger: började idag planera det årliga veganska julbord jag och några kompisar brukar ha

Vegansk julbord? Det lät coolt, berätta mer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Haha som om nån firar jul i Sverige pga att det är en kristen högtid. Vad är du då?

Spiritist/ockultist vänstra handens väg -  Esoteriska lära  är min väg ^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Vegansk julbord? Det lät coolt, berätta mer!

har många kompisar som är vegetarianer/veganer så vi har ett veggojulbord varje år.

man kan till exampel ha senapsgriljerad kålrot eller seitan istället för julskinska. jag brukar göra vegansk "sill" genom att koka aubergine i saltvatten och sedan göra "senapssill" och inlagd "sill" av det. har även en vän som gör en väldigt god vegansk janssons frestelse.

+ mycket annat såklart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: Spiritist/ockultist vänstra handens väg -  Esoteriska lära  är min väg ^^

Öhh. Då är jag hellre kristen än nåt sånt nonsens. Jisses alltså.

Birger: har många kompisar som är vegetarianer/veganer så vi har ett veggojulbord varje år.

man kan till exampel ha senapsgriljerad kålrot eller seitan istället för julskinska. jag brukar göra vegansk "sill" genom att koka aubergine i saltvatten och sedan göra "senapssill" och inlagd "sill" av det. har även en vän som gör en väldigt god vegansk janssons frestelse.

+ mycket annat såklart

Coolt. Låter lite kul och annorlunda än det gamla vanliga. 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

JUUUUUL, JUUUUUL, STRÅLANDE JUUUUUUL!

JUUUUULEN ÄR HÄÄÄÄR, I VÅRA MÖRKA LÄNDER!

Jag älskar julen. Drack julmust för första gången denna säsong idag!! Om en månad kan man spela julmusik. Jag längtar alltid mest till musiken och maten men också till julkalendern, Musikhjälpen, advents/Lucia/julkonserter i kyrkor, att de ska tända belysningen i stan som hänger där och retas nu! Sen ska jag gå på Håkan den 20! Undrar om han hittar på något juligt?! Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:
Detta är ett stycke jultråd och här undrar jag om ni längtar till julen och om ni har börjat handla julklappar, vad ni vill ha i julklapp osv osv. Julgrejer alltså. Mycket glad

Det är förresten 49 dagar kvar till julafton! Party

Firar inte jul men vi har det väldigt mysigt vid den tiden. Brukar få ''julklappar'' på nyår.  Skulle vara asnice om jag får en grym rakapparat/trimmet SkadeglädjeCool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Btw, såg dig på Agneberg idag Censur


   
SvaraCitera
mynona

tja... jag trodde inte det, men när jag nu får frågan, så visst är det mysigt att umgås med sina föräldrar mitt bland julpynt i färger man annars aldrig vill ha runt sig, äta choklad, som jag numera har börjat avstå från annars, och bada i juklappspapper och sitta i soffan hos mamma och pappa och se på jul-TV. Jag har aldrig brukat köpa juklappar, och får enbart julklappar av mamma, och det känns bra så, det gör det mindre materialistiskt och man kan slappna av mer. men inte än, jag har ännu inte julkänslor och vill skjuta på de känslorna tills de är legitima annars slits de ut i förväg för jag upprätthåller dem vanligen bara en begränsad tid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte riktigt vad jag önskar mig i julklapp i år. Möjligtvis lite bidrag så jag kan köpa mig en ny mp3 och nya hörlurar, det skulle vara trevligt. 
Gillar julen, mysig högtid, längtar en del. Min syster är den enda jag har köpt julklapp till, har inte kommit på än vad de andra i familjen kan tänkas vilja ha. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller nu kom jag på en sak jag nog skulle kunna önska mig: en sele till min hund. 

E


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell: JUUUUUL, JUUUUUL, STRÅLANDE JUUUUUUL!

JUUUUULEN ÄR HÄÄÄÄR, I VÅRA MÖRKA LÄNDER!

Jag älskar julen. Drack julmust för första gången denna säsong idag!! Om en månad kan man spela julmusik. Jag längtar alltid mest till musiken och maten men också till julkalendern, Musikhjälpen, advents/Lucia/julkonserter i kyrkor, att de ska tända belysningen i stan som hänger där och retas nu! Sen ska jag gå på Håkan den 20! Undrar om han hittar på något juligt?!

Nu snackar vi julstämning!

Julmust så här sent dock? Har druckit det i veckor Party

choords: Firar inte jul men vi har det väldigt mysigt vid den tiden. Brukar få ''julklappar'' på nyår.  Skulle vara asnice om jag får en grym rakapparat/trimmet

Haha julklappar på nyår, vad werid. Såna är bra!

choords: Btw, såg dig på Agneberg idag

På riktigt!? Kommer fan aldrig våga dit igen ju...Shockerad

mynona: tja... jag trodde inte det, men när jag nu får frågan, så visst är det mysigt att umgås med sina föräldrar mitt bland julpynt i färger man annars aldrig vill ha runt sig, äta choklad, som jag numera har börjat avstå från annars, och bada i juklappspapper och sitta i soffan hos mamma och pappa och se på jul-TV. Jag har aldrig brukat köpa juklappar, och får enbart julklappar av mamma, och det känns bra så, det gör det mindre materialistiskt och man kan slappna av mer. men inte än, jag har ännu inte julkänslor och vill skjuta på de känslorna tills de är legitima annars slits de ut i förväg för jag upprätthåller dem vanligen bara en begränsad tid

Mm är jobbigt att handla julklappar ibland, så stressigt. Bra inlägg dock, håller med om det sista faktiskt. Bättre att vänta egentligen för om jag känner mig rätt så brukar inte mina julkänslor vara så länge heller.

nöbby: Vet inte riktigt vad jag önskar mig i julklapp i år. Möjligtvis lite bidrag så jag kan köpa mig en ny mp3 och nya hörlurar, det skulle vara trevligt. 
Gillar julen, mysig högtid, längtar en del. Min syster är den enda jag har köpt julklapp till, har inte kommit på än vad de andra i familjen kan tänkas vilja ha.

MP3? använder folk fortfarande såna? Jag har en Ipod och folk kallar mig stenåldersmänniska som inte lyssnar på musik med mobilen. Du kan få mina hörlurar om du vill förresten Söt de ligger mest här och dammar för använder några andra. 

Fråga de andra om de önskar något speciellt eller överraska dem! Finns inget så trevligt som oväntade överraskningar. 

petzl_sele_till_ultra-20444616-frntl.jpg

???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kmr nog hålla mig borta från allt me julen o familjemedlemmar i år med :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken: kmr nog hålla mig borta från allt me julen o familjemedlemmar i år med :$

Why? LedsenLedsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

MP3? använder folk fortfarande såna? Jag har en Ipod och folk kallar mig stenåldersmänniska som inte lyssnar på musik med mobilen. Du kan få mina hörlurar om du vill förresten Söt de ligger mest här och dammar för använder några andra. 

Fråga de andra om de önskar något speciellt eller överraska dem! Finns inget så trevligt som oväntade överraskningar. 

petzl_sele_till_ultra-20444616-frntl.jpg

???

Ja min telefon duger då inte alls som musikspelare. Haha, vad snällt! Fastnade i ett dörrhandtag med mina, tror nog inte att de går att laga, men ska testa. 

Mm det är ju roligast att komma på helt själv vad man ska köpa till någon.

Vad är det där? Förvirrad


   
SvaraCitera