Aviseringar
Rensa alla

julen


Ämnesstartare

vet någon vilken funktion julen har?


   
Citera
Bell
 Bell

funktion? va?

eh, den fyller väl främst en kommersiell funktion för handeln.

för privatpersoner fyller den väl lika många funktioner som de som firar jul?


   
SvaraCitera

har du också börjat lyssna på julmusik ts? HjärtaRodnar


   
SvaraCitera

god mat o bra grejs på tv, fan vad bra filmer det går då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:
funktion? va?

eh, den fyller väl främst en kommersiell funktion för handeln.

för privatpersoner fyller den väl lika många funktioner som de som firar jul?

jag vet lät lite konstigt me det står så på pappret tror de meanr uppgift kan du hjälpa mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
har du också börjat lyssna på julmusik ts? HjärtaRodnar

julmusik? vad menar du?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

skilja de som har nära och kära från dom som inte har det. Boosta konsumtionen.
Vissa av det religiösa slaget skulle hävda att det har med annat att göra också.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Mimmibeöverhittaprao:

jag vet lät lite konstigt me det står så på pappret tror de meanr uppgift kan du hjälpa mig

haha, aha. Frågan är formulerad så; "Vilken funktion fyller julen?" ? Ni måste väl använda er av någon vettig källa tänker jag... men julen är väl en traditionsbärare som teoretiskt sätt binder människor samman så som många traditioner gör. För troende fyller väl julen en "religiös funktion" och tid för eftertanke och tacksamhet. Men det har ju mer och mer utvecklats till en kommersiell högtid som går ut på att konsumera vilket vi hetsas till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:

haha, aha. Frågan är formulerad så; "Vilken funktion fyller julen?" ? Ni måste väl använda er av någon vettig källa tänker jag... men julen är väl en traditionsbärare som teoretiskt sätt binder människor samman så som många traditioner gör. För troende fyller väl julen en "religiös funktion" och tid för eftertanke och tacksamhet. Men det har ju mer och mer utvecklats till en kommersiell högtid som går ut på att konsumera vilket vi hetsas till.

oh taaack due bäst!


   
SvaraCitera

Mimmibeöverhittaprao:

julmusik? vad menar du?

mm exakt vad jag menar


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

hahaha, "En människa på ett random forum sa i alla fall att…." jaja, lycka till Party Vill också skriva om julen och inte om nån fucking postmodernitet och subjektskapande ur ett pedagogiskt perspektiv Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:
hahaha, "En människa på ett random forum sa i alla fall att…." jaja, lycka till Party Vill också skriva om julen och inte om nån fucking postmodernitet och subjektskapande ur ett pedagogiskt perspektiv Gråter

ahhahaha tack


   
SvaraCitera

Man ska köpa en jävla massa julklappar så att man blir totalt utfattig och sedan ska man äta så mycket julmat man någonsin kan och sedan är julen slut och det är bara att vänta på nyårsafton när snön och kylan slår till av bara helvete och folk kör av vägen i halkan och dör. 

Nej, skämt åsido. Julen är kul. Höjdpunkten är Tomten är far till alla barnen på SVT på julafton. Tumme upp   Hjärta


   
SvaraCitera

den får bilar att starta /jultomten


   
SvaraCitera

Lediga dagar så familjen kan samlas och ha trevligt ihop.


   
SvaraCitera