Aviseringar
Rensa alla

Julian Assange tvingas åka till Sverige


Ämnesstartare

Nachac:

Du kan ju berätta kvinnornas vittnesmål om du nog är så säker på din sak.

Inte läst mer än det som stått i tidningarna, bloggar och hört under debatter. Vart har du hämtat din info ifrån egentligen?

Och jo, enligt svensk lagstiftning borde han per automatik bli ett monster, en förövare av värsta sorten - en våldtäktsman! Men det är ju bara det att omvärlden, inklusive Assange såklart, inte begriper hur vi kan få honom till en våldtäktsman från första början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Julian Assange är verkligen en problemmakare, distribuerar hemliga dokument och förgriper sig på kvinnor. En sådan man hör hemma bakom lås och bom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cointoge:

Inte läst mer än det som stått i tidningarna, bloggar och hört under debatter. Vart har du hämtat din info ifrån egentligen?

Jag har inte mer info än andra, jag gissar utifrån hans beteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Han är en misstänkt brottsling och ska ställas inför rätta. Punkt.

Men om man utgår att han är bara "misstänk" ? Kan man inte ha ett annat tillfälle att förhöra honom istället ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stomacho:

Men om man utgår att han är bara "misstänk" ? Kan man inte ha ett annat tillfälle att förhöra honom istället ?

Alla som anklagas för brott är bara misstänkta tills de är dömda, låt dig inte förvirras av begreppet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stomacho:

Låt han vara (Du röstade på detta alternativ)

Det är så sjukt uppenbart att det bara är för att USA vill åt honom som man jagar honom. Den sk "våldtäkten" skulle ha bestått i att Assange medvetet skulle ha stuckit hål på kondomen vid sexakten. Assange säger sig ju också att han inte har någon tilltro till det svenska rättssystemet, vilket jag kan förstå med tanke på att det är helt fucked-up och att det är av den anledningen han motsätter sig utlämning till Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clickclack:

Den sk "våldtäkten" skulle ha bestått i att Assange medvetet skulle ha stuckit hål på kondomen vid sexakten.

"Definition av våldtäkt

Våldtäkt innebär att någon genom våld eller hot tvingat dig till en sexuell handling som är allvarligt kränkande.

Den sexuella handlingen kan vara samlag, men också andra sexuella handlingar som på grund av tvång eller andra omständigheter är allvarligt kränkande. En person som utnyttjat dig när du sov, varit medvetslös, berusad eller påverkad av annan drog, psykiskt störd, sjuk eller på annat sätt varit i hjälplöst tillstånd döms också för våldtäkt."

http://www.polisen.se/sv/Utsatt-for-brott/Olika-typer-av-brott/Sexualbrott/Valdt...

Med andra ord: Du snackar skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stomacho:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Anmälningar om brott och brottsmisstankar oavsett vilken typ av person dem riktas mot ska ska utredas. Något annat vore bara vidrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Med andra ord: Du snackar skit.

Även om jag håller med dig så skulle jag snarare påpeka att definitionen lämnar utrymme för tolkningar. Förövrigt så funkar inte länken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachacs länk fungerar utmärkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Nachacs länk fungerar utmärkt

Jag når polisens hemsida men får följande meddelande:

"Sidan kan ej hittas
Meddela gärna felet till webbredaktionen om du kom hit från en annan sida på vår webbplats. Kom du hit via en länk från en annan webbplats, kontakta gärna den webbansvarige där.

Gå vidare
Webbplatskarta
Sök
Innehåll A-Ö

The page you requested does not exist or has been moved
Please notify webbredaktionen if you were linked to this address from another part of our website. If you were linked to this address from another website, please contact the webmaster at that site.

Felkod
404"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stomacho:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

min fläckfria intuition och utsökta människokännedom säger dock att anklagelserna är högst fabricerade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byråkratjäveln:

Även om jag håller med dig så skulle jag snarare påpeka att definitionen lämnar utrymme för tolkningar. Förövrigt så funkar inte länken.

Visst gör den det, vilket väl på sätt och vis är bra, men den utesluter också ganska effektivt "sticka hål på kondomen."


   
SvaraCitera
mynona

stomacho:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Naturligtvis. Assange skämmer ut sig genom att så tydligt bevisa sig vara en narcissist med storhetsvansinne och förföljelsemani.

Huruvida han är skyldig eller oskyldig till några sexuella övergrepp vet jag inte, men han har inga förnuftiga skäl till att vägra bli förhörd om dem.

Han har uppgett två skäl till varför han vägrar: dels att Sverige är en feministisk talibanstat; och dels att Sverige i verkligheten styrs av USA, och att anklagelserna är fabricerade av regeringen som en förevändning att utlämna honom till USA, som vill spärra in honom för att ha läkt ut amerikanska militärhemligheter via Wikileaks.

Hans första skäl säger en hel del om hans syn på jämlikhet och framställer honom inte som vare sig kunnig eller seriös. Hans andra skäl framställer honom som en narcissist av gigantiska proportioner som anser att världspolitiken kretsar kring honom. Han skämmer ut sig inför hela världen i båda fallen.

Vad som är deprimerande är alla dessa anhängare som betraktar honom som en sagoomspunnen hjälte och symbol för friheten för att han grundat wikileaks. De ser honom som en personifikation av wikileaks och när de försvarar honom betraktar de sig själva som försvarare av den globala yttrandefriheten, vilket säger en del om deras intelligensnivå när de inte kan skilja en människa från dess gärningar eller inse att ingen är endast ond eller god. Även Assanges egna fd kolleger i Wikileaks betraktar honom som en arrogant narcissist som anser att han är solen i jordens kretslopp.

Inte heller narcissister bör stå över lagen. Han skämmer ut både sig själv och sina anhängare för varje dag han drar ut på något som skulle ha varit avklarat för länge sedan om han inte dragit ut på det, antingen för att han är verklighetsfrämmande narcissist nog att själv tro på sin konspirationsteori, eller för att han använder detta som en slags global reklam för att framställa sig själv som den internationella yttrandefrihetens välfriserade martyr.

Löjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Löjligt.

/Skriver under.


   
SvaraCitera