Forumet - Julklapp pojkvän?!

Julklapp pojkvän?!

2025 0 29

Spana också in:

Jag tror nog att du vet bättre än oss vad han kan tänkas vilja ha, ha eftersom du haft samröre med honom i Verkligheten, och därmed sannolikt tagit del av mer information om honom än att han är en individ av arten Homo sapiens, hankönad, samt har uppnått femton års ålder.

Kom igen. Du känner honom någorlunda, du vet nog vad han kan tänkas gilla om du tänker efter litet, eller gör litet efterforskning. Eller så kan du välan delge oss slumpmässiga Internetpersoner mer information, om du vill ha bättre svar.
Ögon i en plåthink:

Mäh, man kan ju vilja överraska med Världens Bästa Julklapp och därmed inbilla personen att man känner den och dess önskemål utan och innan innan den ens tänkt över dem!!!

Jamen alltså, man behöver ju inte köpa precis det den önskar sig, men man kan få en liten hint om vad som är på tapeten. Sen, clever som man är, utvecklar man detta till den perfekta julklappen!
Ögon i en plåthink:

man kan ju vilja överraska med Världens Bästa Julklapp

Nä, för det blir ju så otroligt svårt att leva upp det det nästa år [n]

Förra året gav jag den utlimata och perfekta presenten till pappa, så pass bra att den aldrig någonsin kommer att kunna överträffas av någon annan present [sad] Så vad kan jag ge i år? Allt kommer ju vara blekt i jämförelse med den han fick förra året [n]
Nintendo:

Nä, för det blir ju så otroligt svårt att leva upp det det nästa år

I och för sig. Men man kan åtminstone tänka sig in i vad personen kan tänkas uppskatta. Vad var det för bok?

stereo total:

Jamen alltså, man behöver ju inte köpa precis det den önskar sig, men man kan få en liten hint om vad som är på tapeten. Sen, clever som man är, utvecklar man detta till den perfekta julklappen!

Jag tror att man kan hitta på något någorlunda vettigt utan att fråga, om man har någorlunda koll på personens intressen och tycken.

Åh, jag tycker att det är så arbetsamt med sådana här regelbundna presenthögtider, det känns så krystat och är så arbetsamt att till en viss tidpunkt hitta på tilltalande gåvor att ge, om man skall ge något annat än godsaker att äta. [sad]

Nu kom jag på en rolig julklapp att ge till Stringburka. Ett par ADOM (ett spel)-relaterade vantar, med stickad text, typ, gloves of cold resistance [+1, +2] med samma typsnitt som spelet använder, eller något. Eller kanske något handsknamn som finns i spelet på riktigt. Eller kanske inte. Och jobbigt att sticka "gloves" när vantar heter "mittens". Skulle dock ändå inte hinna sticka klart dem till jul p.g.a. måste göra andra saker hela tiden, men, ändå. Trevligt och nördigt och bra med varma vantar på vintern!

Det är ett exempel på hur man kan hitta på något att ge. Tänker mig att han skulle gilla ett par vantar i rött och svart, och nördspel gillar han också.
In i matberedaren med detta -> idé. Nu var det här väl inte en särskilt asbra idé, men ändå. [mad]