Aviseringar
Rensa alla

Jullovsläsning!


TheQueenOfHearts:

vampyrberättelser

Twilight, boken är bättre än filmen [y]

Annars alla böcker av Conn Iggulden, sjukt bra författare.


   
SvaraCitera

Läser just nu en bok som heter Signal, av Stephen King. Handlar om en slags förbannelse i mobilsignalerna så att alla som har mobil blir galna och tar livet av sig. Haha, kanske låter dumt men. Jag gillar ju "Katastroffilmer" som typen av Day after tomorrow/The mist. Så tänkte prova på att läsa en liknande bok också. Har läst ungefär 1/4 och är helt inne i boken. Men huvudtiteln eller vad man kallar det är Science Fiction och det stog ju med i ditt inlägg.


   
SvaraCitera

Förvandlingen av Franz Kafka [wink][wink][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läs allt av Isaac Asimov, världens kanske bästa science-fictionförfattare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheQueenOfHearts:

Verkar intressant, ska nog kolla upp den :}

Gör det, då kan du också kolla upp The Call of Cthulhu skriven av samma författare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allting av Jonas Hassen Khemiri är bra.


   
SvaraCitera

Något av Franz Kafka.


   
SvaraCitera

TheQueenOfHearts:

Sci-fi

Läs Douglas Adams. Roligare sci-fi får man leta efter.

TheQueenOfHearts:

fantasy

Läs Terry Pratchett. Lite ojämn i kvalitén, men några av hans bättre verk är Goda Omen, Spännande tider, Svinvinternatt, The Last Continent, Levande musik och Making Money. Är, liksom Adams, väldigt rolig.

sockerdricka:

twilight

Är ju en ungdomsbok, vilket TS inte ville läsa.

EDIT: Lätta böcker? Vet inte om mina tips kan kvalificeras där, men bra fantasy/sci-fi är det i alla fall. Så om du vill, till någon annan gång, läsa fantasy/sci-fi oavsett svårighetsgrad så kanske mina tips är värda att lägga på minnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Är ju en ungdomsbok, vilket TS inte ville läsa.

Okey sorri.. fight club är iaf väldigt bra och ingen ungdomsbok [y]


   
SvaraCitera

Det går an av Carl Jonas Love Almqvist är najs, jag håller på och läser den nu. Den är väldigt kort och utspelar sig på 1800-talet (då den även är skriven)


   
SvaraCitera

TheQueenOfHearts:

Det kanske jag gör

Om du ska läsa den, så vill jag varna för en del långa utläggningar. Men boken är absolut läsvärd! Väldigt annorlunda, tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera