Aviseringar
Rensa alla

julöl


Har aldrig smakat julöl men är nyfiken på julöl och vill smaka julöl.


   
SvaraCitera

Minns inte om jag smakat eller inte, tror inte. Är väl som med väldigt sötad cola aka julmust, väldigt söt öl.


   
SvaraCitera

Har aldrig varit i kontakt med julöl. Är ej förtjust i öl. Om någon erbjöd mig öl/julöl just nu skulle jag nog dock tacka och buga.


   
SvaraCitera

Köper ett sexpack av folkölskvalitet var jul, tycker det är helt ok att dricka


   
SvaraCitera

Tycker det är gott och det smakar juligt. Skulle däremot aldrig byta ut den vanliga ölen mot julöl utan det är något jag dricker lite i jultider.
Har druckit Jämtlands Julöl och så har jag några "There is no santa" till jul.
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Är väl som med väldigt sötad cola aka julmust, väldigt söt öl.

va, nej? det är väl mörkare bara?

Myksa:

There is no santa

brew dog gör bara ovegansk öl, vilket är synd, har hört att nanny state ska vara helt ok. skulle vilja testat den.


   
SvaraCitera

internet:

har hört att nanny state ska vara helt ok. skulle vilja testat den.

Finns typ en beskhetsskala för öl som går till 70-75 någonting. Granny State ligger på 225...
Att den är alkoholfri gör inget men det är den absolut värsta ölen jag druckit. Ändå har jag druckit en hel del IPA och har vant mig lite (väldigt lite) mot sådan beska och surhet(?).


   
SvaraCitera

internet:

va, nej? det är väl mörkare bara?

Vet inte om den är mörkare, men mycket sötare iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Att den är alkoholfri gör inget men det är den absolut värsta ölen jag druckit. Ändå har jag druckit en hel del IPA och har vant mig lite (väldigt lite) mot sådan beska och surhet(?).

jag har hört att den är god, fast jag vet inte, har ju inte smakat på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vet inte om den är mörkare, men mycket sötare iaf.

tror det varierar mellan tillverkare och sort, men det generella draget hos ett julöl är att den är mörkare.


   
SvaraCitera

internet:

jag har hört att den är god, fast jag vet inte, har ju inte smakat på den.

Smaken är som baken men det var inte så att de sade "den är jättegod - köp jättemånga". Även om smaken är olika tror jag de flesta tycker att den smakar blä. Men men...

isola:

Är väl som med väldigt sötad cola aka julmust, väldigt söt öl.

Nä det är julkryddor i också. [cheers]


   
SvaraCitera

internet:

gillar du julöl? vad är bra med julöl? klarar man sig utan julöl? vad är din relation till julöl?

Jag köpte faktskt några Carlsbergs Jacobsen Golden Naked Christmas ale igår mest eftersom de vann DNs stora öltest. [bigsmile]

Jävligt god faktiskt! [smile]

Årets godaste julöl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Även om smaken är olika tror jag de flesta tycker att den smakar blä. Men men...

jag håller med dig så slipper jag tjura över att den är odrickbar för mig!!! [cool]

stoner:

Årets godaste julöl

tack för tipset!!


   
SvaraCitera

hörde från min pappa att det smakar likt julmust. stämmer detta påstående lär det ju vara den bästa ölen man kan dricka.


   
SvaraCitera

såg ett par jättefina jul-trefemmor i glasflaska på konsum förut, blev sugen på att köpa.


   
SvaraCitera