Aviseringar
Rensa alla

Julpirr


Ämnesstartare

Storchen84:

Vill gärna ha det som det varit dom senaste två vintrarna

[chocked][shake][censur][confused][tard][tard][tard][tard]

Storchen84:

Det blir nog ingen riktig snö här i år, bara massa slask alla andra år, kommer snö, lägger sig lite, några timmar senare så är det slask

Fyfan vad underbart det låter [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enligt SMHI ska det snöa här i morgon och sen blir det minusgrader i flera dagar. Lagom till december, aah wiih [love].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det snöade lite men nu försvann det. Julen är fin och mysig men all konsumtionshets tar udden av mycket, och det är synd. Alla borde ge bort välgörenhetsgrejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Vi har sådan där fin dalande snö idag, känns superjuligt!

Åh, jag med! Såg precis snö och blev så varm och helt pirrig.

nubbie:

Enligt SMHI ska det snöa här i morgon och sen blir det minusgrader i flera dagar. Lagom till december, aah wiih .

Hihi åh [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast det blir visst lite töaktigt såg jag nu. Hujedamig vad halt det kommer bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Julen är fin och mysig men all konsumtionshets tar udden av mycket, och det är synd. Alla borde ge bort välgörenhetsgrejer.

Ja, det är jobbigt. Tycker det som är mysigt med julen är ljusen som lyser upp allt, snön som täcker allt och musiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille Rudolf är vaken.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Alla borde ge bort välgörenhetsgrejer

Funderar på att köpa något sånt där vaccin eller whatevs och sen ger man bort intyget till någon. Det är trevligt. Vet inte vem jag ska ge det till dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker på hur det var i skolan, när alla övade in julsånger, stod och sjöng i kör, i kyrkan. Julbelysning överallt, och tomteluvor på varje huvud. Vad fint det var då.. och alla fick sjunga med. Det var en oerhört skicklig pianist som var den enda som kunde spela i precis samma takt som barnen sjöng.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och stressen. STRESSEN! När man var liten så var det ju bara att sitta och avnjuta allt och på sin höjd hjälpa till att pynta sitt eget rum och baka lite pepparkakor, men allt annat fixades ju av andra. Förra året tänkte jag göra egen gröt, men påsen risgryn står ju kvar i skåpet än..
Knäck gjorde jag i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Funderar på att köpa något sånt där vaccin eller whatevs och sen ger man bort intyget till någon. Det är trevligt. Vet inte vem jag ska ge det till dock.

kukfan

Ja precis sådant! Eller pengar till djurens rätt el dyl. Har köpt almanackor från Djurhjälpen och ska nog ge bort någon kanske. Känns bra att få sådant också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Och stressen. STRESSEN! När man var liten så var det ju bara att sitta och avnjuta allt och på sin höjd hjälpa till att pynta sitt eget rum och baka lite pepparkakor, men allt annat fixades ju av andra. Förra året tänkte jag göra egen gröt, men påsen risgryn står ju kvar i skåpet än..
Knäck gjorde jag i alla fall.

Det behöver inte fixas jättemycket. Julen är inte att laga all mat från grunden, att ha bakat 7 sorters kakor och kokat knäck. Det är som när man var liten, så det ska vara. Baka lite pepparkakor och pynta fint. Bädda sängen med röda lakan och kanske byta gardiner också.


   
SvaraCitera

Idag ska jag börja julpynta

Och tvinga mamma att komma hit med pluggar och slagborrmaskin så vi får upp min jävla gardinstång så jag kan hänga en stjärna på den.


   
SvaraCitera

Egentligen vill jag dricka massa starkvinsglögg också men det verkar få vänta till nästa år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fyfan vad underbart det låter

Haha, med slask?[confused]

Hjärtlös:

levande ljus

Och snö. Levande ljus... ute i snön? På dagen, snötäckt allt som lyses upp av solen. När det är mörkt: Lyser man upp det snötäckta alltet med levande ljus[love]

[love]


   
SvaraCitera