Aviseringar
Rensa alla

Juristlinjen


Ämnesstartare

Håller på att avsluta två kurser som jag inte blev färdig med i våras. Lutar tyvärr mot att jag kommer hamna på ca 21,0, vilket betyder att jag nog inte kommer in i Uppsala som jag ville. Har två frågor.

1. Är det värdelöst att gå juristlinjen i Umeå? Är det väldigt mycket svårare att få jobb än om man studerat i Uppsala/Lund?

2. Om jag pluggar upp betygen på komvux, hur stor är då chansen att ta sig in om man hamnar i den andra urvalsgruppen? Har ingen aning hur det där funkar.


   
Citera

plugga upp betyg kan du inte göra, har du betyg i ett ämne så är det det som gäller.

Umeå är bättre än både Uppsala och Lund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aha. På vilket sätt är Umeå bättre?


   
SvaraCitera

OF 5:

plugga upp betyg kan du inte göra, har du betyg i ett ämne så är det det som gäller.

[cute] Jag läste en termin på komvux och då läste jag svenska A/engelska A för att läsa tillräckligt med poäng för att få pengar, trots att jag redan hade betyg.

(fast kom på att jag tillhörde IV fast läste komvuxkurser, det berodde kanske på det)


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

fast kom på att jag tillhörde IV fast läste komvuxkurser, det berodde kanske på det

kanske har med det att göra. far va jag fått veta så går det inte i vanliga fall.

greenalbatross:

Aha. På vilket sätt är Umeå bättre?

Det ligger inte i skåne och är på tillräckligt långt avstånd från Stockholm. Nä men det är mycket trevligare stad


   
SvaraCitera

OF 5:

plugga upp betyg kan du inte göra, har du betyg i ett ämne så är det det som gäller.

du kan visst höja betyg, men det kostar pengar och du måste plugga upp ämnena själv.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

du kan visst höja betyg, men det kostar pengar och du måste plugga upp ämnena själv.

då ska jag gå och skälla på cäpä handläggaren på komvux.


   
SvaraCitera

OF 5:

då ska jag gå och skälla på cäpä handläggaren på komvux.

tkr jag!


   
SvaraCitera

OF 5: