Aviseringar
Rensa alla

Juristprogrammet, 270 hp


kook
 kook
Ämnesstartare

Tja, funderar på juristprogrammet, 270 hp. 

Vet ingenting om universitet och högskolestudier, men 270 hp är ganska mastigt va? Vet ni nåt om juristprogrammet som jag inte vet?


   
Citera
time
 time

kook: Vet ni nåt om juristprogrammet som jag inte vet?

Vad vet du om juristprogrammet? 


   
SvaraCitera

en vän till mig pluggar det på su. det första de sa till klassen i aulan på uppropet var

"vilka här är i ett förhållande?"

*folk räckte upp handen*

"mm, ni kommer garanterat inte vara i ett förhållande när ni är klara här för det här är riktigt tufft."


   
SvaraCitera

snor:
en vän till mig pluggar det på su. det första de sa till klassen i aulan på uppropet var

"vilka här är i ett förhållande?"

*folk räckte upp handen*

"mm, ni kommer garanterat inte vara i ett förhållande när ni är klara här för det här är riktigt tufft."

😀


   
SvaraCitera

Man läser 30 hp per termin 🙂


   
SvaraCitera

bor med ca 5 jurister. de verkar plugga större delen av dagen och är onyktra på kvällarna. 

gissar på 5-8timmars plugg? annars pluggar dan järnmannen det, fråga hnm


   
SvaraCitera

Jag läste rubriken o bara: "vad har hästkrafter med juristprogrammet att göra?" två sekunder senare när jag insåg min långsamhet: *facepalm*

Hjärta


   
SvaraCitera

kook:
Tja, funderar på juristprogrammet, 270 hp. 

Vet ingenting om universitet och högskolestudier, men 270 hp är ganska mastigt va? Vet ni nåt om juristprogrammet som jag inte vet?

270 är 9 terminer, 4.5 år, pga en termin är 30 hp. hur mastigt det är beror på hur mycket du tänkt plugga. tror det blir en hel del för man avslutar varje termin med en maffig tenta på 30 hp, dvs lite jobbigt att faila den. många jurister är muppar. och många jurister hetspluggar mycket. man har jättemånga och jättetunga böcker.

det är det jag vet, tror jag, utan att plugga det.


   
SvaraCitera

Vet att Exner pluggade/pluggar till jurist. Exner... Hallooo? Är du där?

Åh vad jag saknar att kunna citera folk i sitt inlägg utan att de skrivit i tråden innan.


   
SvaraCitera