Forumet - Justin Bieber...?

Justin Bieber...?

1192 0 29

Spana också in:

Colour Television:

Not in my eyes när de lekt med rösten i en dator.

Men vad i helvete!? Jag är inget fan av Beiber själv, men jag är rätt säker på att han kan sjunga relativt bra på riktigt. Tror inte hans röst är mer autotunad än någon annan mainstream artists röst. Allt hat han får är inte för att han suger på att sjunga, det är av andra anledningar.

Colour Television:

Han är en produkt av kapitalistiska skivbolag och producenter. Exempelvis Usher som mjölkar pengar ur honom och Justin fattar inte vad han har gett sig in i.

Utveckla?
RadioAktivMakaron:

Utveckla?

Det är så det funkar i de djupa mainstreamvärlden.

Det är klart han kan sjunga, då hade han inte varit artist, men jag skrev att rösten är datoriserad så man tror att han inte kan sjunga. Har dock ej sett han live.

Har inget "hat" mot artisten, utan mot kapitalistiska skivbolag som hittar produkter - tjänar massor av pengar - när produkten blir "out of date" så glöms den bort och en ny produkt kommer in.

De band och artister som hållit länge är ju band som börjat i garaget för massor av år innan de blivit mainstream istället för att direkt sätta foten där.
Dräparen:

ja fö fan (Du röstade på detta alternativ)

Dräparen:

Dräparen:

Dräparen:

Dräparen:

Dräparen:

Dräparen:

Må så vara att han är duktig på att sjunga men det gör honom inte till en musiker eller ens en ordentlig artist. Bieber varken skriver sina egna sångtexter eller gör sina egna beats. Med andra ord, han skapar inte sin musik.

Jag jobbar inom musikbranschen och gjort det en ganska lång tid. Tyvärr är det så att all mainstreammusik idag är dåligt produverat skit som skapas för att tjäna pengar och snärja tonårsflickor. Väldigt många av beatsen i t ex Ushers låtar är direkt tagna från olika program, mest notabelt Garageband. Ni som har programmet kan kolla själva.

Jag håller med Colour Television helt. Det du säger är helt sant. Kul att någon faktiskt har koll och inte bara suger i sig all skit.
GreenAnonymousMan:

Jag jobbar inom musikbranschen och gjort det en ganska lång tid.

Vad jobbar du i inom musikbranchen?

GreenAnonymousMan:

Jag håller med Colour Television helt. Det du säger är helt sant. Kul att någon faktiskt har koll och inte bara suger i sig all skit.

Musiken är en konstvara som man ska använda på ett bra sett, inte som ett sätt för att tjäna pengar tycker jag. RHCP är ett band som gått från att vara garage till världens största mainstreamband, men den typen av band gör egna låtar och då håller de levande mycket längre.

Vilka minns Aaron Carter?