Aviseringar
Rensa alla

Justin Bieber...?


Ämnesstartare

HAHAHAHAHAHAH BÄSTA JAG SETT [love][love][love][love]


   
SvaraCitera

Må så vara att han är duktig på att sjunga men det gör honom inte till en musiker eller ens en ordentlig artist. Bieber varken skriver sina egna sångtexter eller gör sina egna beats. Med andra ord, han skapar inte sin musik.

Jag jobbar inom musikbranschen och gjort det en ganska lång tid. Tyvärr är det så att all mainstreammusik idag är dåligt produverat skit som skapas för att tjäna pengar och snärja tonårsflickor. Väldigt många av beatsen i t ex Ushers låtar är direkt tagna från olika program, mest notabelt Garageband. Ni som har programmet kan kolla själva.

Jag håller med Colour Television helt. Det du säger är helt sant. Kul att någon faktiskt har koll och inte bara suger i sig all skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

nä (Du röstade på detta alternativ)

han är så rutten så att världen skulle jubla om han fick testikelcancer och dog[mad]


   
SvaraCitera

GreenAnonymousMan:

Jag jobbar inom musikbranschen och gjort det en ganska lång tid.

Vad jobbar du i inom musikbranchen?

GreenAnonymousMan:

Jag håller med Colour Television helt. Det du säger är helt sant. Kul att någon faktiskt har koll och inte bara suger i sig all skit.

Musiken är en konstvara som man ska använda på ett bra sett, inte som ett sätt för att tjäna pengar tycker jag. RHCP är ett band som gått från att vara garage till världens största mainstreamband, men den typen av band gör egna låtar och då håller de levande mycket längre.

Vilka minns Aaron Carter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

HAHAHAHAHAHAH BÄSTA JAG SETT [love][love][love][love]

Haha, "Im gonna vomit on your fucking cock" [bigsmile]


   
SvaraCitera

Colour Television:

Vad jobbar du i inom musikbranchen?

Jag är studiotekniker för tillfället. Brukar hoppa in som studiomusiker när det behövs, om det behövs. Har dock tröttnat på det och tänkte jag skulle leta upp något annat istället[crazy]


   
SvaraCitera

Colour Television:

Har inget "hat" mot artisten, utan mot kapitalistiska skivbolag som hittar produkter - tjänar massor av pengar - när produkten blir "out of date" så glöms den bort och en ny produkt kommer in.

Hört talas om efterfrågan och utbud?
Tror inte skivbolagen skulle överlevt mycket längre utan en stor efterfrågan. Så när efterfrågan på en artist minskar måste utbudet också minskas och därför minskas också jämviktspriset -detta är en ekonomisk självklarhet och man behöver inte hata skivbolagen p.g.a detta.

Detta syns inte bara i musikbranschen utan kring all produkt och -tjänstförsäljning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OoOOooooOOooo
OoOOooOOOooo
OOOooOOOOooO

I know you love me
You know you care
Just shout whenever
and Ill be thereee


   
SvaraCitera

Carl Sagan:

Tror inte skivbolagen skulle överlevt mycket längre utan en stor efterfrågan. Så när efterfrågan på en artist minskar måste utbudet också minskas och därför minskas också jämviktspriset -detta är en ekonomisk självklarhet och man behöver inte hata skivbolagen p.g.a detta.

Nej men precis, varför upprepar du det jag sagt? Sedan skrev jag "hat" - då menar jag inte "hata" som i att "hata", som det betyder egentligen med andra ord.

Nu låter jag väldigt otrevlig så jag ber om ursäkt om du finner svaret oproffsigt, är bara lite trött på att folk säger "emot mig" med argument som jag redan sagt.

Carl Sagan:

Detta syns inte bara i musikbranschen utan kring all produkt och -tjänstförsäljning.

Var tror du jag vill komma?


   
SvaraCitera

Dräparen:

nä (Du röstade på detta alternativ)

vet att frank ocean har skrivit beats åt honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

ja fö fan (Du röstade på detta alternativ)

Såklart! [wink]


   
SvaraCitera
zIGGE

i will never sAy nevaaar!1
i will fight till forevaaar!11

never say nevarr
evar evar evar


   
SvaraCitera

Colour Television:

Nu låter jag väldigt otrevlig så jag ber om ursäkt om du finner svaret oproffsigt, är bara lite trött på att folk säger "emot mig" med argument som jag redan sagt.

Dessvärre har jag inte sett dig använda dessa argument och jag ser inte varför jag måste -för att få yttra mig i ett forum.

Vad jag citerade utav dig behöver nödvändigtvis inte betyda att du har skrivit vad jag har skrivit, du förklarade helt enkelt bara ATT det var så, jag förklarade VARFÖR. Det var inte riktigt så att det framgick att du visste detta. Tack! 😀

Jag kanske också låter lite otrevlig men jag har ingenting emot dig eller vad du skrivit, jag sitter och skriver på detta forumet för att diskutera och lära mig, och lära andra. Inte för att hata.


   
SvaraCitera

Carl Sagan:

Vad jag citerade utav dig behöver nödvändigtvis inte betyda att du har skrivit vad jag har skrivit, du förklarade helt enkelt bara ATT det var så, jag förklarade VARFÖR. Det var inte riktigt så att det framgick att du visste detta. Tack! 😀

Okey 🙂


   
SvaraCitera

han sjunger faktist bra.
förut hatade jag han men han har en bättre röst nu, så nu gillar jag han (Y)


   
SvaraCitera