Aviseringar
Rensa alla

käka trana?


Ämnesstartare

nån som vet om man kan käka trana? min kompis har tydligen fått tag på en  (fråga mig inte hur)

i brist på pengar funderar jag om man kan steka det eller nåt? lär ju smaka som kyckling kanske lite segare


   
Citera
Ämnesetiketter

Det är självklart att du kan käka trana. Du kan käka vadsomhelst... frågan är om det smakar gottBlink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plsgemigsvarpls:
Det är självklart att du kan käka trana. Du kan käka vadsomhelst... frågan är om det smakar gottBlink

nån som vet om tranorna kan ha varit i ebolasmittade länder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga hur hn fått tag i dem och hur de dött. Det är väl ca det första man frågar när någon har ett dött djur. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus: nån som vet om man kan käka trana?

Ja

Exodus: min kompis har tydligen fått tag på en (fråga mig inte hur)

Du bör nog kolla hur den dött dvs om någon har skjutet den eller om den självdött (inte bra att äta). Är den skjuten så får du ju se upp med blyhagel som är giftigt att få i sig av misstag.


   
SvaraCitera

du kanske har en fet trana under sängen!?!?


   
SvaraCitera

med aids


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Fråga hur hn fått tag i dem och hur de dött. Det är väl ca det första man frågar när någon har ett dött djur. 

inte självdöd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus:

inte självdöd

är det någon sjuk typ som haft ihjäl en fågel för egen maskin du är vän med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

är det någon sjuk typ som haft ihjäl en fågel för egen maskin du är vän med?

vet inte


   
SvaraCitera
Kudhos

Kan tänka mig att det inte är särskilt gott. Säkert mycket muskler och ben främst. Inget roligt att äta.


   
SvaraCitera

kanske den har sjukt mycket senor... who the fuck nows


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Kan tänka mig att det inte är särskilt gott. Säkert mycket muskler och ben främst. Inget roligt att äta.

vilt kött brukar vara godast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Kan tänka mig att det inte är särskilt gott. Säkert mycket muskler och ben främst. Inget roligt att äta.

Oavsett vad det är för fågel så på mindre fåglar äter man bara bröstet och låren.  Blink

En rapphöna som är en delikatess är ju bra mycket mindre än en trana!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:

Oavsett vad det är för fågel så på mindre fåglar äter man bara bröstet och låren.  Blink

man äter ju "musklerna" så det är väl nice med mycket muskler? 


   
SvaraCitera