Forumet - Käkar mycket skit...

Käkar mycket skit...

202 0 33
[party]tja... nu ere så att jag käkar mycket skitgrejer, glass,kakor och sånt när jag är i skolan. Ganska svårt att undvika det.
mitt syfte med träningen är att bli lite större och skaffa mer muskelmassa.
Jag har mycket träningar och sånt och ibland hinner jag inte köra 3 st styrkepass på en vecka. Jag har några frågor...

1. Jag brukar köra axel och rygg på måndag, bröst och triceps på onsdag sedan ben och biceps på fredag.
kan jag ibland ändra så att de blir två st pass efter varann?
Alltså tex axel och rygg på måndagen sedan hinner jag inte med bröst och triceps
på onsdag så jag kör på lördag när jag har tid. Kan jag då köra biceps och ben på söndagen?

2. Jag vill ju somsagt bygga muskelmassa och bli lite större. Men vill inte få mycket fett på kroppen inför sommaren. om jag tex inte hinner träna så mycket styrketräning. tex bara en gång på en vecka, bör jag äta lika mycket som jag gör en vanlig vecka ? (riktigt mycket då) eller lite mindre?


3. Jag rör på mig väldigt mycket just nu och äter mycket. bygger jag muskler då? räknar inte med styrketräningen då jag inte alltid hinner.


TACK!

Spana också in:

alex11:

spelar det stor roll om jag går på gym eller inte? bara för att det finns en gyminstruktör?


Du lär ju dig träna på rätt sätt. Nu behöver du ju inte träna fel, men jag föredrar att träna på ett riktigt gym där instruktörer finns att fråga om man behöver hjälp.

Plus det kommer alltid upp en träningsfråga lite då och då, och då kan man alltid fråga en instruktör nästa gång man går och tränar än att exempelvis fråga folk i ett forum som tror de vet vad de snackar om.
Om du ibland "inte har tid" med mer än ett pass i veckan, vilket egentligen är bullshit så tycker jag att du ska börja med helkropp/halvkroppspass.

Hurvida du kommer bygga muskler beror inte på hur mycket du "rör på dig" eller hur mycket du äter, det beror på om du äter mer eller mindre än du gör av mer.

Alltså, om du sakta blir fetare och tränar tungt så får du snabbare muskelmassa men även fett. Om du varken lägger på dig fett eller bränner något så kan du få lite muskler även om det tar längre tid.

Du kommer inte få några nämnvärda resultat i form av muskelmassa till sommaren, träna på och bestäm mängden mat efter vad du tycker vågen/spegeln ska visa.