Aviseringar
Rensa alla

Käken gör ljud


Ämnesstartare

För några dagar sedan (misstänkt nog började det efter UM-träffen) hade jag enormt ont i högra sidan av käken när jag bet ihop. Det gjorde så ont att jag nästan inte kunde äta. Några dagar senare så gick det över, men nu hör jag som en susande ljud varje gång jag biter ihop - även det på höger sida. Det låter lite som när man har vatten i örat. Mycket läskigt.

Någon som vet vad det kan bero på, och hur jag får bukt med det?


   
Citera

En fet käftsmäll skulle du behöva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet inte vad det beror på osv, men jag har samma sak. att det låter som ett äckligt ljud nånstans ifrån. dock har jag inte så jämt, men ibland händer det, men jag har ont i käken typ varje dag.

bäst att gå till doktorn kanske? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

bäst att gå till doktorn kanske? [party]

Gillar inte doktorer. [mad] Men är det inte tandläkaren man ska gå till med käkproblem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Gillar inte doktorer. [mad] Men är det inte tandläkaren man ska gå till med käkproblem?

inte jag heller. men måste man så. [sad] eh, jag vet inte, men min kompis gick till doktorn och fick iallafall reda på att hon var tvungen att operera käken, och det var samma sympton som du beskrev typ. hon hade ont i käken varje dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

min kompis gick till doktorn och fick iallafall reda på att hon var tvungen att operera käken, och det var samma sympton som du beskrev typ.

Wiiiee! [rolleyes]

Men eh ja, jag antar att jag borde gå till doktorn med det. Dock kommer jag inte att komma hem förrän till jul, så det vore fint att veta huruvida det är någonting som blir värre om det går obehandlat eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Wiiiee! [rolleyes]

Men eh ja, jag antar att jag borde gå till doktorn med det. Dock kommer jag inte att komma hem förrän till jul, så det vore fint att veta huruvida det är någonting som blir värre om det går obehandlat eller ej.

googla kanske? jag ska iaf till doktorn snart och kolla upp det så jag kanske kan skriva här sen om vad h*n sa om det, om det är något att oroa sig över eller ej. (om jag kommer ihåg) [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

googla kanske?

På vad? "Susande käke"? [rolleyes]

xKiTTiEHx:

jag kanske kan skriva här sen om vad h*n sa om det

Gör det. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kanske var du som fick nazgul att blöda näsblod och han kanske slog till din käke. Knäck tillbaka den vetja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Knäck tillbaka den vetja.

Men den funkar som den ska, så den behöver/kan inte knäckas. Det är bara det där läskiga ljudet som gör mig nervös. [n]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läs under "Gnissla tänder - symtom och diagnos"


   
SvaraCitera

Läser "Kärleken gör ljud" hela tiden. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Läs under "Gnissla tänder - symtom och diagnos"

Mja. Jag hade en flickvän som tandpressade på nätterna, vilket gav henne exakt de där symptomen. Men det är inte likadant som det jag har. När hon öppnade eller stängde käken så knakade och krasade det liksom. Det gör det inte för mig. Det är mer som ljudet som blir när man biter ihop väldigt hårt - ett susande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så blev jag efter en idrottsskada, så jag fick gå på laserbehandling av käken o det fungerade rätt så bra!


   
SvaraCitera