Aviseringar
Rensa alla

Käkoperation överbett 🙁


ssannaek:

Hur länge dröjde det innan allt läkte?

Allt läker successivt. För svullnaden att läka tog det ca 2 veckor (minns inte allt exakt men försöker uppskatta). Den blåa färgen tog liknade lång tid. Känseln tog dock 3 månader innan allt var helt bra. Det där med att tugga tog ju tid med, fast jag gjorde en liten specialare.

ssannaek:

Gjorde det ont?

Ja, uppvaket efter operationen var mindre kul. Jag sövdes med 2-3 nålar i armarna och vaknade upp illamåendes, hade ont och nålar överallt i armarna så hur jag än låg stack någon nål in i en arm. Dock så är denna period väldigt kort så den går lätt att uthärda.

Det jobbigaste för mig var trots det faktumet att man inte fick tugga och äta fast mat. Jag har väldigt högt energibehov, cirka två-tre gånger högre än en genomsnittlig människa så efter fem dagars drickande av gainer och måltidsersättningar tröttnade jag. Hade då gått ner 6kg. Vid 5e dagen lärde jag mig äta ägg, skinka och annan lättdelad mat genom att svälja det i små bitar utan att tugga.

ssannaek:

Hur länge gjorde det ont?

Var nog bara ett dygn egentligen.

ssannaek:

Fick du några känselavfall?

Nej.

ssannaek:

Är det sant att man inte orkar stå på benen själv på några dagar efteråt?

När jag fick komma tillbaks till rummet efter uppvaket var det första jag ville göra att gå en runda men det fick jag inte för sköterskorna, så ja..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera