Aviseringar
Rensa alla

Känna varje hjärtslag då man ligger ner?


Ämnesstartare

På den senaste tiden så har jag då jag ska sova känt varje hjärtslag som om det liksom dunkat i hela ryggen o bröstet o upp till halsen, det stör riktigt då jag försöker sova, får vrida o lägga mig på nåt annat vis men efter en stund så stör det likadant igen.. brukar "vänja" mig till slut dock o somna ändå, ibland kan jag se tröjan typ, vibrera/hoppa lite också i takt med slagen.. är det normalt? :S har börjat undra nu.. men inte tänkt på det tidigare? ..


   
Citera

Har läst om detta. Du kanske kommer sprängas inifrån! Sök genast upp läkare!


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Öhm, känner alltid mina hjärtslag, och nog hörs de extra tydligt just när man ska sova, men detta låter som mer.

Har du snabbare eller kraftigare puls än normalt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är inte meningen att hjärtat ska slå [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt hjärta gör också så(sådär så man ser att det slår), för jag har cäpä högt blodtryck.Föreslår att du kanske ska kontakta en läkare som kan ta och kolla upp det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Har läst om detta. Du kanske kommer sprängas inifrån! Sök genast upp läkare!

Haha får väl göra det..

Kviq:

Har du snabbare eller kraftigare puls än normalt?

Jag vet inte... lite snabbare kanske :s

Kakaoxo:

det är inte meningen att hjärtat ska slå [shake]

Aha.. nähä :O hm, då är det fel på mig då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag får mer hjärtklappning blire sådär, brukar även få en känsla att jag sjunker ner och upp i sängen (lite magic)


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

lemuu:

Jag vet inte... lite snabbare kanske :s

Kolla upp ditt blodtryck eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Mitt hjärta gör också så(sådär så man ser att det slår), för jag har cäpä högt blodtryck.Föreslår att du kanske ska kontakta en läkare som kan ta och kolla upp det där.

Jo senaste gången jag kollade pulsen var för inte så jätte längesen... men då hade jag inte detta "problemet" heller, så ja, får väl göra det..

Och nej jag går inte på några mediciner/droger etc om nån undrar det ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

brukar även få en känsla att jag sjunker ner och upp i sängen (lite magic)

Haha , det kanske du gör då? [crazy] nej men, jadu.. har ju panikångest så sätt, men inte då jag ska sova precis, så då har jag ju ingen anledning o ha cppuls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

Haha , det kanske du gör då? [crazy] nej men, jadu.. har ju panikångest så sätt, men inte då jag ska sova precis, så då har jag ju ingen anledning o ha cppuls

hjärtklappningen är pga ångesten säkert om du ofta panikar, och panikångest kan man ju få när som helst förövrigt. kanske är en light verision.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

senaste gången jag kollade pulsen var för inte så jätte längesen... men då hade jag inte detta "problemet" heller, så ja, får väl göra det..

ah okej men det kan variera rätt mycket trycket. Nu vet ju inte jag när du kollade det senast. Men om det var nyligen som i under senaste året, halvåret. så kan det också vara stress. Stress trycket kan öka ganska mycket innan man ens märker att man är stressad över något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

hjärtklappningen är pga ångesten säkert om du ofta panikar, och panikångest kan man ju få när som helst förövrigt. kanske är en light verision.

mja, men levt med det i 4 år o medicinerats för det... men visst. fast har ingen grund för o få det då jag ska sova o faktiskt är lugn, typ nu, ligger o kollar film o allt känns bra, liksom. då jag får det annars så brukar jag ha myror i benen, inte kunna slappna av, andas jättemkt ja du fattar... o bara vilja slå.

jag tror inte det är panikångest nu 🙁 jag ska iaf kolla blodtrycket

OF 5:

Stress trycket kan öka ganska mycket innan man ens märker att man är stressad över något.

hm jo, har inte haft det så lugnt den senaste tiden här, går o spänner kroppen omedvetet, min pojkvän brukar känna det på mina axlar tex, slappnar aldrig av. får värk tom, är känsloperson med så det gör väl inte saken bättre..

nja, detta året iaf var det jag kollade det.. men vad gör det, kan kolla igen ändå, kostar ju inget 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

nja, detta året iaf var det jag kollade det.. men vad gör det, kan kolla igen ändå, kostar ju inget 🙂

gör det. Sen kan det ju ha mad annat att göra också, dålig kost, rökning, alkohol, för lite motion mm. värt att tänka på iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

.

alltså panikångest är ju inte direkt okänt för att slå till när som helst. när man sitter och tar det lugnt, t.ex. och om du brukar ha myror i benen annars kanske detta är ett annat symptom. du får höjd hjärtklappning när du ligger och tar det lugnt och det är ju ett typiskt symptom. men kolla upp det du, men tror inte det är någon fara.


   
SvaraCitera