Aviseringar
Rensa alla

Känner du att du kan påverka samhället där du bor?


Ämnesstartare

Varje år arrangerar Ungdomar.se en rikstäckande hållbarhetsturné för gymnasieskolor, we_change. I år visade det sig att hela 68% av ungdomarna vi träffade inte kände sig värdefulla i sin kommun/samhället de bor i. 

Hur känner ni? Kan ni påverka er kommun? Lyssnar er kommun på unga? Värdesätts ni? Har du försökt påverka din kommun någon gång?


   
Citera

Vet att vi förr var avundsjuka på folk som bodde i Skövdes finare områden samt förorter (hela stan då med andra ord) för att det satsades miljoner och åter miljoner där med nya fritidsgårdar, aktiviteter, fräscha lokaler inom idrottsföreningar och skolor som rustades upp.

Vi fick sitta i våra mögelskadade bygdegårdar och dricka hembränt när det var "fest" och man skulle samlas. Ställdes in fler och fler bussar till orterna ute på landsbygden så tillslut gick det bara 1 på förmiddagen och 1 på eftermiddagen i princip.
Inte en spänn gick ut till oss lantisar.

haha... kanske är bättre nu, vettefan, inte insatt vill ifrån kommunen men verkar bli kvar :S
Är ju inte "ungdom/barn" längre, är fan vuxen sägs det på papperet.


   
SvaraCitera

Bor bland övre medelklass och nej kan inte påverka ett skit.


   
SvaraCitera

Ja, ja, nej, nej, nej


   
SvaraCitera

hahahahahahahahahahahahhahahahahahaha nej.

Eventuella missförstånd uppkomna från tolkning av text i anknytning till eller inklusive denna är fram till att motsatsen bevisats uteslutande självförvållade, påföljder av falsk vittnesbörda gentemot berörd virtuell persona innefattar men är ej begränsade till; avstängning, tillsägelse, humilierande. Undantag utges av rådande förordningar knutna till lokal icke-obfuskerad domän.


   
SvaraCitera

Har inte direkt haft någon anledning till att vilja påverka samhället där jag bor. Däremot kan jag tycka att ungdomar i allmänhet ofta får för mycket inflytande i diverse frågor.


   
SvaraCitera

Har försökt påverkat min kommun, men dom bryr sig inte. 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk: ungdomar i allmänhet ofta får för mycket inflytande i diverse frågor

Zara Larsson kan knappast ses som ett fall bland alla andra.. Rodnar


   
SvaraCitera

I min kommun (Härryda) så är ungdomsinflytande nära och kärt för den med intresset. Dessutom så blir saker gjort och frågor lyfts när ungdomarna ställer dem, detta på professionellt sätt och ja; vi värdesätts som rättmätiga till demokratiskt inflytande precis som den myndige.

Jag har varit del i att påverka min kommun och mina ord och åsikter tas på djupaste allvar.


   
SvaraCitera

Ingen aning.


   
SvaraCitera

nej, på grund av mina kläder, mitt utseende och min personlighet. i mina områden är det ingen som bryr sig


   
SvaraCitera

ungdomsfullmäktige i gbg har iallafall sett till att skolkorten gäller längre (4-22) Rullar ögonen


   
SvaraCitera

na dom möste ändra lagarna då och det vet vi inte kommer hända


   
SvaraCitera

ja, påverkar mycket mitt kvarter och söder öht, lokal politik är den viktigaste politiken


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Den dagen som lönen för politiker är högst 10k och tillgångar för politker är extremt begränsade med ytterst låg gräns, det är då de riktiga politikerna filtreras från makthungriga människor (förmodligen blir riksdagen helt öde).

Tills den dagen är politik bara ett maktspel och influenser från väljarna endast är väldigt små.


   
SvaraCitera