Aviseringar
Rensa alla

Känner ingen mättnad alls.


Ämnesstartare

Vad kan det vara? Jag kan käka hur mycket som helst, men aldrig känna mig mätt aldrig. Jag kan även ibland förlora hungerkänslan. Vad är det för fel på mig?[shake]


   
Citera

Gå till en läkare. Det där låter inte alls bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad kan det vara? Jag kan käka hur mycket som helst, men aldrig känna mig mätt aldrig. Jag kan även ibland förlora hungerkänslan. Vad är det för fel på mig?[shake]

Fråga vårdcentralen.

Eller ring 1177 och fråga sjukvårdsupplysningen och berätta om ditt problem där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag kan även ibland förlora hungerkänslan.

Så är det för mig också, jag skulle kunna gå en hel dag utan att äta något om jag vill[shake] Konstigt det där.


   
SvaraCitera

Mask.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Mask.

vadå mask?[chocked]


   
SvaraCitera

Anura:

vadå mask?[chocked]

I magen, som stjäl den näring du sätter i dig och gör så att du aldrig känner dig mätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

I magen, som stjäl den näring du sätter i dig och gör så att du aldrig känner dig mätt.

känner man inte den masken röra på sig i magen isf? För jag känner inte att jag har mask i mig [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

känner man inte den masken röra på sig i magen isf? F

nä, det är ju en smal mask. inte en orm


   
SvaraCitera
time
 time

enhimmelskdrog:

nä, det är ju en smal mask. inte en orm

[love]

Det är väl antingen så att du har mask, eller så kanske du äter på "fel" sätt. Finns det nån chans att du slänger i dig maten utan att tugga ordentligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Det är väl antingen så att du har mask, eller så kanske du äter på "fel" sätt. Finns det nån chans att du slänger i dig maten utan att tugga ordentligt?

Jag äter väldigt fort, ja. Men jag har svårt att tro att det beror på just det. Ibland dock när jag äter väldigt mycket mat, så blir jag otroligt mycket tröttare än då jag äter mindre. Kan vara nåt med det?


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

Jag äter väldigt fort, ja. Men jag har svårt att tro att det beror på just det.

Det är väldigt viktigt att tugga ordentligt och sen tar det ju väl en tjugo minuter innan hjärnan förstått att man har matat kroppen. Så om man äter en portion kan man väldigt lätt tänka "jag är fortfarande hungrig", slänga i sig en till och en till, istället för att vänta.


   
SvaraCitera
time
 time

...vänta och se om man kanske blev mätt alltså. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är orolig att jag lider av detta

http://www.halsosidorna.se/Tarmrening.htm


   
SvaraCitera