Aviseringar
Rensa alla

Känner inte igen honom längre


Ämnesstartare

Nintendo:

Fast om man vänder sig till um med sina kärleksproblem så är det ju sådana svar man får förvänta sig. Seriositet och um passar inte så bra ihop.

Det är sant.

Men generellt sett så är det så här även utanför UM. Så fort något problem uppstår så gör de flesta slut. Och sedan står de där och undrar vad fan som hände. Jag menar, är man ute efter ett seriöst förhållande som man vill skall hålla länge och kan tänka sig vara med den personen ett bra tag, ha framtidsutsikter med etc. Så ger man sig fan på att få förhållandet att fungera. Vad som än kommer i ens väg.

Inte tar man den lättaste vägen ut och gör slut. Gör man detta så kommer man säkerligen göra det i sina framtida förhållanden också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jasse__:

må bra

måste vara ngt som har hänt med honom. tror knappast att det är du som gjort ngt, lr? du kanske gjort ngt dumt? sagt ngt dumt? men det är säkert ngt annat som gjort att han blivit sådan, du behöver ta reda på vad.

ge verkligen inte upp honom förrän du vet vad det är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter nästan som anabola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jasse__:

Han är på dåligt humör hela tiden, han skriker och gapar åt allt och alla, blir arg för ingenting.

lul låter precis som mig, det har kärvat för mig också nu och vi firar fyra år i februari.

Fyra år kanske helt enkelt är slutet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Seriositet och um passar inte så bra ihop.

Det och helblåsta ungar passar inte ihop, rättare sagt.


   
SvaraCitera

Låter som killen går på anabola.

Tränar din kille mycket, så kan detta vara fallet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jasse__:

Han är på dåligt humör hela tiden, han skriker och gapar åt allt och alla, blir arg för ingenting

visste jag inte bättre skulle jag tro att han håller på att få mens.[party]

Jasse__:

Jag känner helt enkelt inte igen honom längre. Ingen gör det. Hans lillebror, mina bröder och hans kompisar säger likadant. Jag har försökt att prata med honom så himla många ggr, men nu ger jag upp.

ännu en kraftig tonårsperiod? han är deprimerad och går på anabola.
kanske? vad säger hans föräldrar?


   
SvaraCitera

Depression? Steroider? Stress? Någon händelse som påverkat honom? Det kan finnas många anledningar, han kanske inte ens vet själv vad som har hänt. Du, tillsammans med familjen, skulle ju kanske försöka prata med honom (ännu en gång) och eventuellt ta med honom till herr Doktor för att se om det finns något samband som kan utrönas?

En fråga bara, ser han själv sitt humör som ett problem?


   
SvaraCitera

Jasse__:

att vi kan gå tillbaka till hur det var innan..

Tror inte att alla förhållanden ser precis likadant ut efter 3,5,10 år. Alla förändras mer eller mindre. Har du någonsin tagit upp om hur han tänker och tycker om ert förhållande överhuvudtaget? Om han trivs, om är nöjd och om han tycker om det?

4 år är trots allt en väldigt lång tid.

Försök att fokusera mer på om vad han tycker och tänker om saker (utan att låta tjatig eller vara för pressande) som berör er båda. Hur han ser på saker och ting.

Han kanske behöver lite egen tid? Alla kanske pressar honom och klänger sig på honom som gör att han känner sig stressad och irriterad hela tiden? Han kanske behöver lite luft, lite space, andrum? man behöver väl kanske inte göra slut, men man kan ju bara låta honom få vara ifred en stund och se vad som händer då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera