Aviseringar
Rensa alla

Känner mig äcklad!


Gc1451
Ämnesstartare

Tjenare är en kille på snart 20 år, har varit i ett förhållande nu i lite drygt 6 månader, och vi hade de perfekt dem första 3 månaderna.

 

När jag träffade X så var allt som en dröm jag var oskuld och allt var perfekt med henne, någon dag efter vi hade haft sex så frågade jag av ren nyfikenhet hur många hon legat med och hon hade legat med 18 st vad hon sa vid detta tillfället, detta var bara någon vecka in i vårt  förhållande!
Jag brydde mig inte om de överhuvudtaget vad jag trodde. När plötsligt för 2 månader sedan min flickvän och hennes barndoms kompis umgicks så gick de för långt, dem började prata om X gamla ligg och frågade ifall jag var lika bra då jag avbröt dem och sa "jag sitter här hallå?!?" Och jag blev lite smått sur, när jag skulle köra så var jag fortfarande lite sur och hon slängde ut sig en dum kommentar. Och sedan denna kväll har jag knappt varit glad i 5 minuter!
Varje sekund så kommer min tanke tillbaka på hur hon och hennes ex har haft sex och jag känner mig allt mer och mer värdelös och kass i sängen, detta var för 2 månader sedan, jag fick även reda på att min systers bästa vän tog hennes oskuld och de sa hon jätte glatt, och hon har sagt att hon inte testat på en sak men andra sekunden så kommer de fram att hon har de.
Jag sitter verkligen överallt och tänker på detta om hur hon och hennes ex har haft sex och hur och allt, jag har tyvärr tillochmed tänkt på de under samlag och blivit så äcklad att jag var tvungen att gå, hon klandrar sig själv över den natten men i själva verket är de ju jag som ska skämmas och ge fan i rent ut sagt tänka på hennes ex men de går liksom inte, de ligger hela tiden i bakhuvudet och jag kan verkligen inte släppa det!
Finns de någon kunnig om detta hur ska jag göra? Vill ju inte förlora henne men vill inte tänka på de heller.. Mitt humör är ju verkligen inte det bästa... Kan vara glad ena sekunden och jätte nere och ledsen den andra sekunden...
Med bästa hälsningar!Tack på förhand!


   
Citera

Hur gammal är hon? 

Alltså i ett förhållande ska man kunna PRATA , om vad som helst. Du bör ju berätta om det som tynger ner dig, hon har ju rätt att få veta och berättar du så antar jag att hon lär förstå hur du känner dig.

Men jag tycker att du ska visa henne den här texten, så berättar du att du inte vill höra om ett skit om vad hon gjort med sina ex och blablabla. 

Om hon ska hålla på att ljuga, då vet du nog vad du ska göra. För då är hon ju inte seriös. Vilket låter som att hon verkar lite omogen och förvirrad.

Lycka till som fan! 


   
SvaraCitera

Säg åt henne att du inte alls uppskattar att hon och hennes vän jämför henne med hennes, dessutom rakt framför dig. Det skulle ju få vem som helst att bli upprörd.
Sålänge hon har testat sig för sjukdomar och/eller ni använder skydd så är väl alla fd sexpartners inget problem, hon är ju med dig nu och inte dem.


   
SvaraCitera

försök tänka att hon är tillsammans med dig nu för att hon vill vara med dig. Jag kan också bli osäker när jag tänker på vilka min partner kan ha haft sex med tidigare osv, "vilka i det här umgänget kan han ha legat med???" är typ frågor som ploppar upp när vi hänger med hans vänner osv. Någonstans måste man ändå acceptera att ens partner kan ha haft andra innan en, men de tillhör det förflutna. Du kan berätta för henne att du blir osäker av att höra om hennes ex, säg att du helst inte vill höra henne prata om dem. Har hon behov av att prata om sina ex är en kompis bättre än partner, det är inte ovanligt alls att man inte vill höra om ens partners sex med tidigare partners. Hon borde respektera denna önskan du har.


   
SvaraCitera
Gc1451
Ämnesstartare

JaamenLol:
Hur gammal är hon? 

Alltså i ett förhållande ska man kunna PRATA , om vad som helst. Du bör ju berätta om det som tynger ner dig, hon har ju rätt att få veta och berättar du så antar jag att hon lär förstå hur du känner dig.

Men jag tycker att du ska visa henne den här texten, så berättar du att du inte vill höra om ett skit om vad hon gjort med sina ex och blablabla. 

Om hon ska hålla på att ljuga, då vet du nog vad du ska göra. För då är hon ju inte seriös. Vilket låter som att hon verkar lite omogen och förvirrad.

Lycka till som fan! 

Hon är 23, har nämt detta för henne 3 gånger men de kommer ändå upp på ett eller annat sätt, hon sa senast igår. Du är den bästa som jag någonsin haft men känns ändå som de finns lögn bakom detta, och jag känner en otrolig svartsjuka när hon pratade med ex i telefon även igår som hon var tillsammans med för över 1 år sedan. (Vad hon säger) även detta vet jag inte ifall det är sant, och hennes senaste kille ljuger hon om, hon sa att de inte var något seriöst mellan dem 2 men ändå så finns de bevis på att de var mycket mer, hon säger ett och bevisen säger annat, hon fick en hund för 15k och han stog på en lägenhet till henne osv, sen kom jag in i bilden och då var de helt annorlunda, hon sa att hon köpte hunden men i papprens står de att han är den första ägaren som köpte hunden.. 
Ja tyvärr så känns de som jag måste lämna henne men vill ändå inte för jag älskar henne men orkar inte med att tänka på detta, mår så dåligt över allt.
Japp hon har testat sig och har p-stav, och jag har testat mig nyligen och hade inget. Vet inte ifall de är svartsjuka över de hela eller om de är något annat, för jag vill ju inte ha dessa tankar men dem kommer alltid tillbaka, sitter på jobbet nu och är hur nere som helst, 2 jobbarkompisar frågade ifall de var något men jag nekar som vanligt, men de märks att jag är både ledsen och deprimerad!
Tack för svaren


   
SvaraCitera
Gc1451
Ämnesstartare

elverpigen:
försök tänka att hon är tillsammans med dig nu för att hon vill vara med dig. Jag kan också bli osäker när jag tänker på vilka min partner kan ha haft sex med tidigare osv, "vilka i det här umgänget kan han ha legat med???" är typ frågor som ploppar upp när vi hänger med hans vänner osv. Någonstans måste man ändå acceptera att ens partner kan ha haft andra innan en, men de tillhör det förflutna. Du kan berätta för henne att du blir osäker av att höra om hennes ex, säg att du helst inte vill höra henne prata om dem. Har hon behov av att prata om sina ex är en kompis bättre än partner, det är inte ovanligt alls att man inte vill höra om ens partners sex med tidigare partners. Hon borde respektera denna önskan du har.

Exakt den tanken får jag också, inte bara när jag är med hennes vänner utan även när hon bara hälsar på någon eller nämner något namn, känna ibland att de har gått för långt och jag blir lite för känslig men men..


   
SvaraCitera

Gc1451:

Exakt den tanken får jag också, inte bara när jag är med hennes vänner utan även när hon bara hälsar på någon eller nämner något namn, känna ibland att de har gått för långt och jag blir lite för känslig men men..

just de tankarna får man tränga bort med att ens partner faktiskt valt DIG nu. hade hon föredragit ett ex framför dig hade hon inte varit tillsammans med dig nu. Man kan bara be sin partner förändra sig en aning (som i "snälla prata inte om dina ex för jag blir svartsjuk"), resten av förändringen måste man göra själv. Svartsjuka är inte nyttigt och den enda som kan få dig sluta vara svartsjuk är du själv som tränar på att bli säkrare i digsjälv.


   
SvaraCitera

Tillåt den nya cirkeln att dela sin insikt.

Även jag, har funnit mig i ett sådant tillstånd.

Tillåt mig att stå vid din sida, vad problemet är min vän, är icke vad det verkar, hennes tidigare förhållanden äro säkerligen i ditt intellekt obetydliga men av någon okänd anledning finner du känslan inom dig som jag beskriver som att hjärtat drunknar.

För mig känns detta som att hjärtat blir avklippt ifrån att få energi/näring ifrån kroppen, detta gör att hjärtat skriker efter näring och det känns ungefär som att drunkna inifrån. 

I ditt liv har du nu valt, precis som jag en gång gjorde att gå vägen som media förespråkar, vägen som säger att ett bra förhållande är emellan 2 människor som suger ur varann på energi.

Som de flesta kommer du troligen finna dig göra saker du tidigare trodde var menat för psykopater, känslan av att älska en person och samtidigt vilja slita personen i stycken drabbar en, detta är inte kärlek, oavsett vad du tar för åtgärder för att fixa denna relation så kommer du endast ytterligare tömmas på energi, till en punkt då din kropp bokstavligen kan övertala dig att den är på väg att sluta fungera.

Innan jag gick denna vägen så var jag en mycket osocial person, intresserad av univerum och jag var glad hela tiden, jag tog lätt på allt som hände mig och skrattade åt fysisk misshandel.

Efter att ha gett all min energi till en annan människa igenom medel som sex så fann jag mig sjunka in i extremt djuriska överlevnads instinkter som övertalade mig att göra någonting emot en nära vän som jag idag inte är stolt över.

För mig har det tagit till nydligen (typ 1 år) att åter igen finna mig själv!

Jag finner mig nu 100 gånger mer mångsidig än innan och jag har lärt mig fantastiskt mycket av att utsätta mig själv för detta fenomen, och jag inser nu att människan inte kan leva i harmoni om vi inte har utrymme emellan varann.


   
SvaraCitera
Gc1451
Ämnesstartare

elverpigen:

just de tankarna får man tränga bort med att ens partner faktiskt valt DIG nu. hade hon föredragit ett ex framför dig hade hon inte varit tillsammans med dig nu. Man kan bara be sin partner förändra sig en aning (som i "snälla prata inte om dina ex för jag blir svartsjuk"), resten av förändringen måste man göra själv. Svartsjuka är inte nyttigt och den enda som kan få dig sluta vara svartsjuk är du själv som tränar på att bli säkrare i digsjälv.

De är ju de, sagt till henne 3 gånger men ändå så nämner hon någon, var lugnt i en vecka ungefär och igår både pratade hon med ett ex och nämnde ett annat namn till en annan kompis att dem hade suttit och myst medans en annan hade sovit på nyår och massa annat skit om honom, och jag satt 4 meter bort i ett annat rum och pratade med en annan kompis och dem sitter på balkongen och pratar om detta, han jag pratade med blev helt till sig när vi hörde vad dem pratade om och tillochmed han blev lite sur på både henne och mig att jag inte lämnat henne och att hon pratar så öppet om hennes ex och skit, därför vände jag mig till internet för lite tips och hur jag ska gå tillväga för jag vill inte gå runt hela jävla tiden och vara på dåligt humör och deprimerad. Men vill ändå inte lämna henne eftersom jag aldrig har älskat någon så mycket jag älskar henne, om jag verkligen gör de fortfarande.... Har försökt att glömma de men, ja..


   
SvaraCitera

Du har väl inget med hennes forna sexliv att göra


   
SvaraCitera

Gc1451:

De är ju de, sagt till henne 3 gånger men ändå så nämner hon någon, var lugnt i en vecka ungefär och igår både pratade hon med ett ex och nämnde ett annat namn till en annan kompis att dem hade suttit och myst medans en annan hade sovit på nyår och massa annat skit om honom, och jag satt 4 meter bort i ett annat rum och pratade med en annan kompis och dem sitter på balkongen och pratar om detta, han jag pratade med blev helt till sig när vi hörde vad dem pratade om och tillochmed han blev lite sur på både henne och mig att jag inte lämnat henne och att hon pratar så öppet om hennes ex och skit, därför vände jag mig till internet för lite tips och hur jag ska gå tillväga för jag vill inte gå runt hela jävla tiden och vara på dåligt humör och deprimerad. Men vill ändå inte lämna henne eftersom jag aldrig har älskat någon så mycket jag älskar henne, om jag verkligen gör de fortfarande.... Har försökt att glömma de men, ja..

som sagt, jag förstår hur du menar och att man lätt känner så. jag har inga fler tips att ge än att påminna dig själv om att hon valt dig av en anledning, och att exen är något förflutet. Hon kanske gillar att prata om dem med vänner, försök slå dövörat till då. och be henne att inte prata om dom när du närvarar. försök ändå att inte låta din svartsjuka gå ut över henne, det är direkt oattraktivt i åtminstone mina ögon och just problemet med svartsjuka ligger ju hos dig. ingen annan. 


   
SvaraCitera

Burgfitta:
Du har väl inget med hennes forna sexliv att göra

Kära Burgfitta.
Känslor är inte alltid logiska.
Med vänliga hälsningar /Cirkeln


   
SvaraCitera

Lee:

Kära Burgfitta.
Känslor är inte alltid logiska.
Med vänliga hälsningar /Cirkeln

Säger bara grow some balls till ts


   
SvaraCitera

Gc1451:

Hon är 23, har nämt detta för henne 3 gånger men de kommer ändå upp på ett eller annat sätt, hon sa senast igår. Du är den bästa som jag någonsin haft men känns ändå som de finns lögn bakom detta, och jag känner en otrolig svartsjuka när hon pratade med ex i telefon även igår som hon var tillsammans med för över 1 år sedan. (Vad hon säger) även detta vet jag inte ifall det är sant, och hennes senaste kille ljuger hon om, hon sa att de inte var något seriöst mellan dem 2 men ändå så finns de bevis på att de var mycket mer, hon säger ett och bevisen säger annat, hon fick en hund för 15k och han stog på en lägenhet till henne osv, sen kom jag in i bilden och då var de helt annorlunda, hon sa att hon köpte hunden men i papprens står de att han är den första ägaren som köpte hunden.. 
Ja tyvärr så känns de som jag måste lämna henne men vill ändå inte för jag älskar henne men orkar inte med att tänka på detta, mår så dåligt över allt.
Japp hon har testat sig och har p-stav, och jag har testat mig nyligen och hade inget. Vet inte ifall de är svartsjuka över de hela eller om de är något annat, för jag vill ju inte ha dessa tankar men dem kommer alltid tillbaka, sitter på jobbet nu och är hur nere som helst, 2 jobbarkompisar frågade ifall de var något men jag nekar som vanligt, men de märks att jag är både ledsen och deprimerad!
Tack för svaren

Alltså vet inte vad jag ska säga. Gör det du känner för. Men att höra lögner hit och dit känns ju inte så bra direkt. 


   
SvaraCitera

Jag känner att den nya cirkeln är den ända som ser grundproblemet i dessa händelser


   
SvaraCitera