Aviseringar
Rensa alla

Känner mig hotad, vet inte om jag uttrycker det rätt, menläs..


Min1:

(igen)

Du kan lita på honom, men du kommer ändå känna dig "hotad" tror jag.

Om du träffar den yngre tjejen så kanske det känns bättre, för mig så känns det alltid säkrare efter jag träffat den personen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Om du träffar den yngre tjejen så kanske det känns bättre, för mig så känns det alltid säkrare efter jag träffat den personen.

Just därför jag blev kompis med hennee, typ. Men det känns ändå hotande eftersom hon är sjukt pratsam och på folk..


   
SvaraCitera

Min1:

Men det känns ändå hotande eftersom hon är sjukt pratsam och på folk..

Men träffas dom något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Om du träffar den yngre tjejen så kanske det känns bättre, för mig så känns det alltid säkrare efter jag träffat den personen.

Men vet inte om jag ska berätta för henne rakt ut hur jag känner? Ärligt talat, jag kan nästan lova att hon kommer inte att ta illa upp. Tror hon gör rätt mycket för mig. Alltså, det är inte så att jag hatar henne och hon är min kompis., kanske låter som så.. Men jag tycker om henne som kompis, men inte som den hora hon är (ursäkta ordvalet.. Min pojkvän tyckte de va asdåliogt av mig att kalla henne hora när jag var kompis med henne...) Men ja, det känns lite så. I veckan lämnade hon sin pojkvän för att sedan åka direkt till en annan kille hon haft sex med hela sommaren....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Men träffas dom något?

Min kille är blyg. Jag tycker om det, bara för att han inte ska prata så mycket med folk. Egoistisk tanke av mig.jag vet. Men ändå, hon är raka motsatsen och snackar direkt med honom om hon ser honom, och ska dom gå på samma skola i två år så.. ja.


   
SvaraCitera

Min1:

Men ändå, hon är raka motsatsen och snackar direkt med honom om hon ser honom,

Hon kanske gillar honom, det kan hon inte göra nåågot åt.

Du får försöka sluta ha misstankar.


   
SvaraCitera

har man minre kompisar i skolan så ägnar man mer tid
åt skolan också. det skulle vara en dröm för mig att få
slippa kompisarna i skolan för då skulle jag få bättre
betyg. dock älskar jag mina kompisar så mycket och älskar
att vara social med folk så jag kan inte lämna dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Hon kanske gillar honom, det kan hon inte göra nåågot åt.

Som kompis, visst. Men som mer än så tror jag inte hon gillar honom med tanke på att hon nyss dumpa sin kille och drog och knulla med en kompis. Men, då är frågan.. vad är det då jag stör mig på? Det kan jag inte svara på. Men det är jobbigt att känna såhär -.-


   
SvaraCitera

Min1:

Det kan jag inte svara på. Men det är jobbigt att känna såhär -.-

Hur länge har du känt såhär då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Hur länge har du känt såhär då?

Har varit tillsammmans med min pojkvän över ett år, hatade tjejen från början, sedan blev jag vän med henne men hade fortfarande kvar den "hotande" känslan.. Och ännu. Har blivit bättre, men nu när det kommer till det här med skolorna sket det ner sig igen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lita inte på din kille vad du än gör, han sexar säkert den där bruden redan nu[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Lita inte på din kille vad du än gör, han sexar säkert den där bruden redan nu[shake]

[no-no][no-no]Inte snällt

Till trådskaparen:

Jag har också haft problem med svartsjuka och att lita på folk på grund av att människor har svikit och varit otrogna, och det har tagit mig tid att komma över(för varje person jag har tvivlat på). Detta är vad du kan göra:
*Berätta precis HUR du känner och menar för din pojkvän och lägg till att du inte vill att han inte ska få ha några tjejkompisar alls eller att du tvivlar på honom pga. något han gjort, annars kan han känna sig pressad och skyldig och då är det STÖRRE sannolikhet att han söker sig till någon som inte är så kontrollerande eller bara tycker att du är jättejobbig, men och du uttrycker det på rätt sätt så förstår och lyssnar han säkert [smile].

*Prata med tjejen, säg inte typ "att du inte vill att hon ska stjäla din pojkvän" eller något om hennes sätt eller personlighet och fråga inte om hon gillar honom för då blir hon bara sur, då det inte är din ensak. Säg på ett FINT sätt att du och din pojkvän älskar varandra och att du är lycklig med honom och blir lite avundsjuk när de hänger så mycket, inget mot hennes personlighet, men om hon gillar honom mer än som en vän, "...låt honom vara tack, för han är min." Typ säg att ni ska ut o fika eller nåt efter och förhoppningsvis förstår hon att du inte vill bråka med henne utan bara behövde tala ut om det för att du gick och oroade dig. Du kan hoppas att, om det var vad hon höll på med, kan hon ha fått så mycket skuldkänslor att hon inte kan flörta med honom utan att må dåligt och VETA ATT HON INTE HAR EN CHANS MOT DIG.
Glöm INTE att berätta för din pojkvän att du "berättade om dina känslor och redde ut det med henne" och hur hon reagerade- tjejen annars kanske hon berättar det för honom först och han känner att du är för kontrollerande och går bakom hans rygg. Förhoppningsvis kommer du, tjejen och din kille över det och ert förhållande har blivit starkare du känner att han bara vill ha dig och att ingen tjej, oavsett hur mycket de försöker, kan få honom. Han kommer också att bli lyckligare när han vet att du litar på honom.
Glöm inte att det är dig han längtar efter att får träffa, krama och kyssa!...[smile][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Inte snällt

Någon måste ju skriva det också[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Någon måste ju skriva det också[shake]

OM han skulle vara otrogen, ska hon bara vara glad att hon slipper skitstöveln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

OM han skulle vara otrogen, ska hon bara vara glad att hon slipper skitstöveln

jupp[wink]


   
SvaraCitera