Aviseringar
Rensa alla

Känner mig inte tillräcklig


Ämnesstartare

Har märkt ofta att min pojkvän tittat på porr så fort jag vänder ryggen till, blir så förbannad
Räcker jag inte till eller???
Satt nere själv medan han skulle upp o göra en grej o under den tiden kollade han en snabbis.....
Jag vågar inte ta upp detta för han är svår att prata med... blir både ledsen, irriterad o förbannad över detta, vad fan ska jag göra? Han får ju för satan sex så de räcker o blir över..


   
Citera
mynona

Skulle du känna att du inte räckte till om du visste att han onanerade också? Det är olika saker och inget man behöver jämföra. Se porrtittande och onani som samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du inte ta upp det med honom är det lika bra att göra slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så här är de, han är trogen o helt underbar, men ingen är perfekt, inte ens jag..... Men varför just porr framför mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller okej, Inge framför mig utan låter mer som "en efterätt"


   
SvaraCitera
mynona

Jämför det med onani bara. Det ligger antagligen inte långt från sanningen i alla fall. Du tycker väl inte att du är otillräcklig för att han fortfarande onanerar trots att ni har sex. Se det här som samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kände precis sådär under ett förhållande som jag hade för drygt ett år sedan. Jag har alltid känt mig otillräcklig och jag led av vetskapen att han brukade porr, så han slutade(om inte, så minskade han på tittandet rejält) för min skull. Jag jämförde mig med tjejerna inom porren och kände mig som världens fulaste och oattraktiva kvinnan som någonsin existerat och jag grät över att jag hade sådan minimal byst. Hur skulle jag kunna mäta mig med de där tjejerna? Jag har sedan dess, efter allt insett att jag är jävligt fånig som tänkt så(tankarna dyker dock upp då och då). Jag satte mig ner och kollade på porr bara för att, i protest mot mig själv, och kunde efteråt fan inte minnas hur de humpande människorna till plast hade sett ut. När jag är riktigt kär i någon så existerar denne person i klass för sig, och det är klart att jag kan se attraktiva personer utan att känna något mer än så. Det tog lång tid för mig att inse att det jag upplever faktiskt kan upplevas i någon annans ögon. Om jag inte kände något för dessa personer och inte mindes snuskisarna, så varför skulle han göra det?

Sorry, för att det blev så långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beter han sig annorlunda/konstigt mot dig pga det? Annars håller jag med mynona om att man kan jämföra porrtittande med onani, dvs harmlöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pmr - hm.. tänker oxå som du, att jag är snuskigt ful medan dom där modellerna ska vara så märkvärdiga.. blir ju ledsen o kan inte tänka på annat :/

Han gör de ju i smyg o han vet inte om att jag vet..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är nog bäst du pratar med honom och säger vad du känner. Men gör det lugnt och sansat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MakingBelieve:

Pmr - hm.. tänker oxå som du, att jag är snuskigt ful medan dom där modellerna ska vara så märkvärdiga.. blir ju ledsen o kan inte tänka på annat :/

Han gör de ju i smyg o han vet inte om att jag vet..

Det är dock viktigt att du tar upp detta med honom. Man har tendens att beté sig annorlunda när man har något inom sig som ligger och gnager, och det kommer han nog märka till slut. Jag hade lätt för att bli lättirriterad och sur - utan att den andre kunde förstå varför, när jag istället hade behövt ha tagit mig i kragen och berättat. Att du berättar hur du känner behöver ju inte leda till något bråk, utan förhoppningsvis så känner ni mer förståelse och tillit till varandra. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pendu:

Det är nog bäst du pratar med honom och säger vad du känner. Men gör det lugnt och sansat.

Det är de som är svårt..han har två nivåer; jätteglad eller jättearg.. o pratar man om detta så blir han sur o tycker jag gör fel som tar upp detta för att han inte kan förklara anledningen till att han gör sådär.. för han ska ju vara den som har rätt o gör rätt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PurpleMusicRain:

Det är dock viktigt att du tar upp detta med honom. Man har tendens att beté sig annorlunda när man har något inom sig som ligger och gnager, och det kommer han nog märka till slut. Jag hade lätt för att bli lättirriterad och sur - utan att den andre kunde förstå varför, när jag istället hade behövt ha tagit mig i kragen och berättat. Att du berättar hur du känner behöver ju inte leda till något bråk, utan förhoppningsvis så känner ni mer förståelse och tillit till varandra.

Som jag sa till pendu.. :/ men du o jag verkar vara lika med de här...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla killar tittar på porr ibland, det har ingenting med dig att göra.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MakingBelieve:

men du o jag verkar vara lika med de här...

Ja, faktiskt, men det kan ju också betyda att du inser samma saker som jag? [cute]

MakingBelieve:

Det är de som är svårt..han har två nivåer; jätteglad eller jättearg.. o pratar man om detta så blir han sur o tycker jag gör fel som tar upp detta för att han inte kan förklara anledningen till att han gör sådär.. för han ska ju vara den som har rätt o gör rätt..

Och ja, känner igen mig i det här också. Men när han blir arg, tar han och lugnar ner sig fort då efteråt? Du ska nog försöka att inte mata på med all ny information på en gång för honom. Om han blir arg så kan man ju se det på bl a dessa två sätt; antingen att han är töntig som blir arg och inte vill diskutera saken, men OCKSÅ att han ser detta som en skitsak då han inte jämför dig med dem - just för att han inte ens har det i tankarna.


   
SvaraCitera