Aviseringar
Rensa alla

Känner mig jävligt ful


Ämnesstartare

image_3.jpg

En del kallar mig vacker, men det tvivlar jag på, de ljuger. En del kallar mig ful på nätet. När jag går ut så ser jag tjejer som är finare än mig. "Varför är jag inte född fin" tänker jag varje dag, och gråter. "Du har en stor näsa" sa en person till mig när jag var 14, vilket fick mig att bryta ihop. Sedan dess så har jag sett mig som ful, ointressant och osynlig. Finns en kille som jag gillar, men då tänker jag "varför skulle han vilja ha mig? Jag är ju ful, han vill säkert ha en tjej som liknar Megan fox typ". Ibland pratar jag med min spegelbild, fast spegelbilden talar till mig, som Gollum [sagan om ringen] , han pratade med sig själv typ. Min spegelbild är den elaka, och jag är feg och ledsen. Då säger spegelbilden "Du är värdelös, vem skulle vilja ha dig? Exakt, INGEN, du hör ju vad alla säger om dig - du är ful och värdelös, din existens går andra på nerverna!" typ. Känns som om jag hypnotiserar mig själv. Jag känner mig osynlig och oälskad. Bortglömd. Dock har jag familjen men...annars. Jag är olycklig.


   
Citera
Ämnesstartare

Du har åtminstone mat och husrum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är ju sjukt snygg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

väldigt fin 🙂 


   
SvaraCitera

du ser bra ut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker du är snygg, men det som spelar roll är förstås hur du själv känner dig. Du känner dig ful för att du har dålig självkänsla... det kanske du borde jobba på att stärka. 


   
SvaraCitera
ILLER

jag tror att du känner dig ful för att skydda dig från djupare rotade problem, antagligen för att det är mycket lättare att fokusera på saker man ser än saker man känner. på din text är det rätt tydligt att du inte mår bra - och att det inte har så mycket att göra med hur du ser ut. pratar du med en psykolog, terapeut eller annan utbildad människa som kan hjälpa dig att trassla ut dina känslor? annars kan det vara en bra grej att ta kontakt med en sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är inte ful, du är verkligen jättefin! Shockerad Usch, så sorgligt när unga människor har så skev självkänsla. Jag vet att det inte betyder något när andra säger det eftersom det måste komma från en själv, men jag vill verkligen påpeka att du är fin. Hjärta Den syn du har på dig själv grundas inte på någon sanning eller verklighet utan på en väldigt taskig självkänsla, något som du kan och bör jobba på. Att ditt utseende skulle vara fult är ingen objektiv sanning utan det är en subjektiv och felaktig bild, som går att förändra genom att försöka bättra på din inställning och självkänsla. Försök att göra det, vännen! Du förtjänar att se och uppskatta din skönhet.

Dessutom vill jag påpeka att om du skulle vara ful eller ha någon form av defekt av nåt slag, så är det inte hela världen heller. Det är klart att det är jobbigt att då leva i en förbannat ytlig värld som vi lever i just nu, men samtidigt så måste du försöka värdera ditt inre högre än ditt yttre. Ledsen För det är faktiskt insidan som vinner i längden. Försök att belysa dina positiva sidor på insidan, så kanske du kan börja uppskatta hela dig. För dina vänner och din eventuellt framtida partner kommer inte stanna hos dig för att du har en fin näsa eller en snygg kropp, de kommer stanna hos dig för att du är en bra person. Glad

Kram på dig och lycka till, hoppas verkligen du kan jobba på din självkänsla! Hjärta


   
SvaraCitera

Jag kan säga en sak! (ärligt) Du är mycket snyggare än många andra tjejer som anses vara snygga (enligt min mening). Du har väldigt vackra ögon och helheten är vackert också. Du är uppenbarligen född fin!!!

Du behöver inte skämmas över hur du ser ut! 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

du är ju hur vacker som helst ju!!!
Taskig självkänsla kan förstöra så mycekt 🙁


   
SvaraCitera
disney

Du är fin!

Och ägna inte så mycket tid åt att tänka på utseende så löser sig allt, faktiskt Tumme upp


   
SvaraCitera

Du är fin, inte ful någonstans! Det är ens självkänsla som sätter stopp.


   
SvaraCitera
mynona

orsaken till att du känner dig ful är inte för att du är ful, eftersom du inte är det, utan pga dåligt självförtroende sedan personer som är avundsjuka på ditt utseende sagt att du är ful. du måste stärka självkänslan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snor:
Du är inte ful, du är verkligen jättefin! Shockerad Usch, så sorgligt när unga människor har så skev självkänsla. Jag vet att det inte betyder något när andra säger det eftersom det måste komma från en själv, men jag vill verkligen påpeka att du är fin. Hjärta Den syn du har på dig själv grundas inte på någon sanning eller verklighet utan på en väldigt taskig självkänsla, något som du kan och bör jobba på. Att ditt utseende skulle vara fult är ingen objektiv sanning utan det är en subjektiv och felaktig bild, som går att förändra genom att försöka bättra på din inställning och självkänsla. Försök att göra det, vännen! Du förtjänar att se och uppskatta din skönhet.

Dessutom vill jag påpeka att om du skulle vara ful eller ha någon form av defekt av nåt slag, så är det inte hela världen heller. Det är klart att det är jobbigt att då leva i en förbannat ytlig värld som vi lever i just nu, men samtidigt så måste du försöka värdera ditt inre högre än ditt yttre. Ledsen För det är faktiskt insidan som vinner i längden. Försök att belysa dina positiva sidor på insidan, så kanske du kan börja uppskatta hela dig. För dina vänner och din eventuellt framtida partner kommer inte stanna hos dig för att du har en fin näsa eller en snygg kropp, de kommer stanna hos dig för att du är en bra person. Glad

Kram på dig och lycka till, hoppas verkligen du kan jobba på din självkänsla! Hjärta

Du anar inte hur mycket din kommentar betyder för mig <3 också till er alla här som stöttat mig, jag mår mycket bättre nu. 

image_4.jpgSer ut som en zombie just nu eftersom jag har gråtit och för att jag fått för lite sömn. Hur som helst, tog bilden för typ 5 minuter sen - ett leende på mina läppar <3 älskar er alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag menar då att ni fick mig att le 🙂 <3


   
SvaraCitera