Aviseringar
Rensa alla

Känner mig så...ensam utan vänner


då är bara komma till insikten att det inte är din grej


   
SvaraCitera

men interneta dig till vänner då:-s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Varför?
Finns det ingen som du träffar någon gång?
Pluggar du inte? Jobbar du inte? Vad brukar du göra?

jag går i skolan varje dag. Och där hänger jag med några. eller ja, är med dom. Inte så att dom pratar med mig särskillt mycket och dom sitter och planerar resor och fester utan att bjuda in mig. Det bästa är att jag bor hos en av mina klasskompisar, och inte ens hon pratar med mig. Igår var alla här och hade förkrök och bjöd inte ens in mig.. (ville inte gå ut och störa dom heller, antog att om dom ville ha med mig skulle dom ha frågat mig)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

godkänd:

jag är typ lite grann likadan. Iofs försöker jag trösta mig med att jag har pojkvän, dock finner vi inte tid för varandra riktigt.
Bor också i malmö..

Jag har ingen pojkvän. Mest för att jag...inte träffar någon? haha, inte för att det spelar någon roll, jag prioriterar vänskap först.

OF 5:

då är bara komma till insikten att det inte är din grej

att ha vänner? Jag vill inte vara ensam i hela mitt liv. Jag vill ha någon som kan stödja mig eller bara finnas där..

djinn:

men interneta dig till vänner då:-s

Klart att jag har internet vänner? Men inte fan räcker det till. Och av någon anledning så är det svårare att "Interneta" sig till vänner i malmö än till andra städer.


   
SvaraCitera

windowblues:

Jag vill inte vara ensam i hela mitt liv. Jag vill ha någon som kan stödja mig eller bara finnas där..

det förstår jag mycket väl. Men det är inte bra för psyket att försöka hela livet utan att lyckas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det förstår jag mycket väl. Men det är inte bra för psyket att försöka hela livet utan att lyckas.

nej, jag är medveten om det. Men det kan väl inte heller vara bra för psyket att konstant känna sig utanför och hatad?


   
SvaraCitera

windowblues:

Klart att jag har internet vänner? Men inte fan räcker det till. Och av någon anledning så är det svårare att "Interneta" sig till vänner i malmö än till andra städer.

menade som man sedan fängslar och omvandlar till verkliga vänner.

tycker personligen det varit klart bekvämare några kilometer bort iaf och använde relativt framgångsrikt metoden mellan kanske fjorton och sjutton men jaja beror väl iofs på ens personlighet osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djinn:

menade som man sedan fängslar och omvandlar till verkliga vänner.

jo jag förstod det..som jag nämnde; Har vänner uppåt i landet i t ex uppsala, göteborg och sthlm. Men dom finns ju inte i ens vardag.


   
SvaraCitera

windowblues:

Men det kan väl inte heller vara bra för psyket att konstant känna sig utanför och hatad?

nej absolut inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

nej absolut inte.

tusan. nåväl, finns väl inget att göra.


   
SvaraCitera

Ut och sök efter vänner på nätet och bestäm en träff.
Men ring dina nuvarande vänner och fråga om ni kan hitta på något kul? Kanske bio, golf, resa, fika, ja något kul!


   
SvaraCitera

windowblues:

tusan. nåväl, finns väl inget att göra.

är nog enklast för dig att försöka ha så bra kontakt som möjligt med dom du redan har trotts att dom finns i andra städer. De ger ju ändå lite glädje


   
SvaraCitera

om man har bra kontakt med någon i en annan stad kan man ju alltid kolla om man kan åka dit någon helg o göra når elr tvärtom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner igen mig en del. Och det går inte att interneta till sig vänner i norrland heller 😉 Det känns som att det är lite svårare än där du bor, men vad vet jag.


   
SvaraCitera

Men.. bjud in dig själv bara, vadå "de ville inte ha med mig, därför låste jag mig i rummet när de hade fest precis utanför" :S de blir väl reserverade och tror att du inte vill umgås med de om du håller på sådär. Var överdrivet på och försök stämma träffar med en i taget, ge de en chans.. försök hitta något att göra gemensamt, dra ner till stan o fixa/göra något, anything.. det finns inget annat att göra.


   
SvaraCitera