Aviseringar
Rensa alla

känner mig så osäker..


Ämnesstartare

För ungefär 2 månader sen började en ny kille i min klass, vi  kände varandra lite sen innan och vi var vänner på Facebook osv. När han kom till min klass så började vi snacka ganska mycket med varandra och vi började skriva mer till varandra, han är verkligen min bästa och typ första killkompis. Han vet nästan allt om mig och han är verkligen sjukt gullig mot mig. För cirka två veckor sen så fick jag reda på att han hade känslor för mig. Vi är båda 17 år och ingen av oss har haft ett seriöst förhållande innan och vi båda är oskuld. Jag känner liksom att jag inte vill ha ett förhållande just nu, känner mig verkligen inte redo. Jag vill leva singellivet och inte behöva tänka på någon annan hela tiden. Jag har även blivit lämnad och sviken av kompisar när jag var lite yngre. Jag tror det kan vara så att jag känner att jag är rädd för att bli lämnad igen. Mitt liv just nu är inte så bra, jag har ganska stora problem med mig själv. Är sjukt missnöjd med mig själv så jag kan verkligen inte fatta att någon annan skulle kunna gilla mig för jag hatar mig själv. Killen som gillar mig är verkligen sjukt intresserad, han skriver sjukt mycket gulliga saker till mig. Jag har berättat för honom hur jag känner och att jag inte är kär i honom just nu, men jag tror att jag kanske kommer att vilja vara mer än vän med honom i framtiden. Jag har aldrig träffat en snällare kille än honom och det tror jag knappt att jag kommer göra i framtiden heller. Jag har svikit honom genom att strula med hans kompis på en fest. Men han har förlåtit mig nu även fast han var sjukt ledsen och besviken på mig. Jag mådde verkligen sjukt dåligt när han var ledsen och jag tänker absolut inte göra om det. Jag bryr mig verkligen sjukt mycket om denna killen, jag vill inte dissa han helt för då kommer han bli sårad och vi går liksom i samma klass så skulle bli sjukt jobbigt att behöva träffa han varje dag. Fast jag skulle nog såra honom ännu mer om jag låtsas att jag har känslor för honom. Vi båda gillar att vara i varandras närhet och vi brukar kramas nästan varje gång vi är med varandra. Han känner sig också väldigt osäker på mig och hur jag känner, jag förvirrar liksom han så han börjar tro att jag ''leker'' lite med honom och hans känslor. Jag är verkligen så himla osäker på vad jag ska göra, gråter nästan varje dag pga det här och jag har verkligen ingen aning hur jag känner för honom, så jag skulle uppskatta lite tips och råd om detta, love <3


   
Citera

Var ärlig mot honom, förklara att du uppskattar honom och vill ha honom som vän men inte känner dig redo för ett förhållande, eller ens är säker på vad du faktiskt känner.
Jag är övertygad om att det bästa är att ta det långsamt och inte bara stressa fram något för att möjligheten finns där, risken är att ni båda blir sårade och att er vänskap blir lidande.


   
SvaraCitera
Seydel

Du värkar vara i en extremt jobbig positon och jag har själv i princip varit i den situationen killen är i, jag hoppas bara att du gör ditt bästa så att ni inte förstör er vänskap.

Ge honom verkligen inga tecken på att han har en chans för det kommer bara leda till en massa jobbiga missförstånd. Men berätta hur du känner och så kanske ni kan få fram en underbart unik vänskap.


   
SvaraCitera

Seydel: värkar

vart har hon ont ? 🙁


   
SvaraCitera

Var ärlig bara. Annars blir det problem. Icke!


   
SvaraCitera

Fingerprints:

vart har hon ont ? 🙁

Värker* hade det varit då!


   
SvaraCitera