Aviseringar
Rensa alla

Känner mig som en dålig människa..


Ämnesstartare

För typ 2 veckor sen blev jag ihop med en kille som jag gillar väldigt mycket och vi har det asbra ihop och har precis varit bortresta tillsammans. Han är hur söt och gullig som helst och hela världen är rosa och fluffig med luddiga kaniner och lycka överallt [crazy]

Mitt i detta ringer en tjejkompis och berättar att hon blivit våldtagen av sin kille och eftersom hennes föräldrar är bortresta och hennes kille är våldsam av sig vill hon att jag skall sova hos henne för hon vill inte vara ensam.

Min första reaktion var såklart åka över till henne. Men nu har hon gråtit och varit helt förstörd i flera timmar, och jag vill bara vara med min kille.. Hennes föräldrar kommer hem först till helgen och jag vill/orkar/tänker inte vara med henne en hel vecka. Jag känner mig som värsta svinet som tänker så här, men jag har verkligen inte lust med detta just nu. Jag vill tillbaka till min lyckliga värld med min pojkvän och jag typ hatar min tjejkompis för att hon hindrar mig från att vara med honom och istället måste jag befinna mig i hennes smutsiga gråtande våldtäktvärld.

Jag ångrar typ att jag lyfte på luren när hon ringde, samtidigt är hon en av mina bättre vänner och jag vet att hon skulle ställt upp på mig. Fan skall jag göra!?


   
Citera

öh


   
SvaraCitera

de är för att du är dålig


   
SvaraCitera

precis vad jag ville ha sagt


   
SvaraCitera

Mansgris[no-no]


   
SvaraCitera

kan du inte krama lite på henne idag/kväll/natt oh imorgon ta med henne till polisstationene för att anmäla händelsen?


   
SvaraCitera
Lounge

Frippe96:

Jag vill tillbaka till min lyckliga värld med min pojkvän och jag typ hatar min tjejkompis för att hon hindrar mig från att vara med honom och istället måste jag befinna mig i hennes smutsiga gråtande våldtäktvärld.

du e ju lite dum i huvvet asso


   
SvaraCitera

du verkar seriöst vara dum i huvudet.
om du tycker det är jobbigt, vad tror du då hon tycker..?


   
SvaraCitera

Vilken chef du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har varit med henne hela dan, varit hos polisen och det. Jag misslyckades tydligen att förmedla vad jag känner, jag hatar henne inte på riktigt och det är klart jag stannar med henne. Det känns bara så typiskt att detta skall hända just när jag mår så bra och allt funkar för mig.

Jag och min kille skulle haft ett hus för oss själva hela veckan och nu kommer det typ inte bli nått med det. Jag känner mig ju inte precis sugen på att ha sex heller just nu..

Klart jag vill stötta henne, men fick liksom "fan vad jag inte vill vara här just nu" känslor som jag inte riktigt förstår, men jag är väl dum i huvudet då..


   
SvaraCitera

Frippe96:

Fan skall jag göra!?

Jag har full förståelse för att du är nykär och vill vara med din kille, och precis som för tjejen är detta mycket frustrerande och det sista du ville skulle hända. Istället för en mysig föräldrafri vecka med din nya kille får du torka tårar.

Finns det verkligen ingen annan som kan kliva in, gärna en vuxen? Det känns ju inte riktigt rimligt att en 15årig kille skall behöva ta detta själv en hel vecka?

Jag tror de flesta har tillfällen i livet när man tänker ego-tankar vid ett olämpligt tillfälle, du är ingen dålig människa för det, bara mänsklig. Men vad du tänker och vad du gör är inte samma sak, och du kan ju inte låta din frustration gå ut över tjejen, men det förstår du säkert själv.

Jag förstår att detta är en jobbig situation för dig att hantera och att timingen knappt kunde vara sämre, men det är inget som vare sig du eller tjejen kan välja.

Du kanske kan umgås med din kille hemma hos henne? Hon kanske mår bättre av att umgås med två glada söta snälla killar som kan distrahera lite från verkligheten?

Sen tycker jag att det är stark av dig att vara så ärlig och öppen med hur du känner, speciellt när du vet att det du tänker inte är helt PK. Då blir det lättare att förstå sina känslor och lättare att analysera och agera på ett bra sätt.

Vad skall du då göra? Det beror väl på hur nära vänner ni är och hur dåligt hon mår. Men tänk om du var i hennes situation, hur skulle du då vilja att din vän agerade? Gör så [y]

Flertalet andra som svarat:

Tur att världen har er perfekta människor som vid 15års ålder visste precis hur man hanterar en sån här jobbig situation. Och den våldtagna tjejen blir säkert väldigt hjälpt av er konstruktiva och hjälpande feedback med. I vissa lägen är det bättre att hålla käften om man inte har något vettigt att komma med..


   
SvaraCitera

"känner mig som en dålig människa"
bra!!


   
SvaraCitera
njsbo

Pheadrus:

Bra skriven text

Du har så himla rätt och du är så himla smart


   
SvaraCitera

Pheadrus:

Tur att världen har er perfekta människor som vid 15års ålder visste precis hur man hanterar en sån här jobbig situation.

Dra å knulla Lr vara stöd åt en stackars tjej.... Gråter för alla 15åringar som funderar inför detta.


   
SvaraCitera

förstår dig. traumatiserade människor är skitjobbiga.


   
SvaraCitera