Aviseringar
Rensa alla

känner mina hjärtslag?


Ämnesstartare

Hej jag känner mina hjärtslag mest när jag ligger ner och ibland har jag även ont i bröstkorgen
Mvh orolig 13 åring


   
Citera
Ämnesetiketter

Hej, det låter som du kan lida av hjärtklappning. Hjärtat klappar då hårdare som den brukar göra vid fysisk ansträngning, detta kan vara väldigt obehagligt. Ofta beror detta på stress eller ångest. Försök att andas lugnt nästa gång du får det och se om det hjälper. Att ta ett glas kallt vatten kan också hjälpa.

Hjärtklappning är vanligt att folk har och ingenting farligt. Kontakta dock läkare om klappningarna håller i sig eller om du får andra symtom som yrsel och andningsnöd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Hej, det låter som du kan lida av hjärtklappning. Hjärtat klappar då hårdare som den brukar göra vid fysisk ansträngning, detta kan vara väldigt obehagligt. Ofta beror detta på stress eller ångest. Försök att andas lugnt nästa gång du får det och se om det hjälper. Att ta ett glas kallt vatten kan också hjälpa.Hjärtklappning är vanligt att folk har och ingenting farligt. Kontakta dock läkare om klappningarna håller i sig eller om du får andra symtom som yrsel och andningsnöd.

Jag känner det varje gång jag ligger ner men det är inte alltid att hag får ont i bröstkorgen samtidigt . Hur menar du med andningsnöd är det att jag knappt kan andas eller bara har lite svårt ?


   
SvaraCitera

hejsvejs99:

Jag känner det varje gång jag ligger ner men det är inte alltid att hag får ont i bröstkorgen samtidigt . Hur menar du med andningsnöd är det att jag knappt kan andas eller bara har lite svårt ?

Eftersom det kan vara en ganska läskig känsla så kan man få jobbigt med andningen bara av rädsla. Om vi säger som så att andningsnöden inte lugnar ner sig när du försöker att andas djupt så borde du kontakta läkaren. Om du inte bara känner att det är obehagligt utan faktiskt får ont i bröstet borde du också kontakta läkare. Det är väldigt lätt att ringa till vårdcentralen, du kan be dina föräldrar ringa eller så ringer du själv, numret till din vådcentral hittar du på internet. Du får då prata med en sköterska som kan ge dig lite råd och bedöma om du behöver undersökas eller inte.

Du behöver dock inte stressa upp dig över det, tror som sagt bara det är hjärtklappning, vilket är ganska vanligt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Eftersom det kan vara en ganska läskig känsla så kan man få jobbigt med andningen bara av rädsla. Om vi säger som så att andningsnöden inte lugnar ner sig när du försöker att andas djupt så borde du kontakta läkaren. Om du inte bara känner att det är obehagligt utan faktiskt får ont i bröstet borde du också kontakta läkare. Det är väldigt lätt att ringa till vårdcentralen, du kan be dina föräldrar ringa eller så ringer du själv, numret till din vådcentral hittar du på internet. Du får då prata med en sköterska som kan ge dig lite råd och bedöma om du behöver undersökas eller inte.Du behöver dock inte stressa upp dig över det, tror som sagt bara det är hjärtklappning, vilket är ganska vanligt.

Jag är ganska orolig nu då jag ibland har andnöd och yrsel .


   
SvaraCitera

brukar också få ont i bröstkorgen!!! går typ inte att andas då! gör mer ont om jag andas!! har du också så?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grub:

brukar också få ont i bröstkorgen!!! går typ inte att andas då! gör mer ont om jag andas!! har du också så?

Grub:

brukar också få ont i bröstkorgen!!! går typ inte att andas då! gör mer ont om jag andas!! har du också så?

Jag får oftast inget av det där samtidigt förutom att jag kan känna mina hjärtslag när jag ligger ner


   
SvaraCitera

besök vårdcentralen om du oroar dig
mvh
japan1


   
SvaraCitera