Aviseringar
Rensa alla

Känner någon igen sig?


Ämnesstartare

När jag äter något så blir min mage jättestor, jag får puffy nipples jättelänge. Sen när jag går o lägger mig o vaknar så har jag ganska platt mage igen :/


   
Citera

Låter som en allergisk reaktion eller dyl. Du kanske skall kolla upp det? Hos vc menar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Låter som en allergisk reaktion eller dyl. Du kanske skall kolla upp det? Hos vc menar jag.

Aa jag borde kolla upp det, men de händer inte på alla måltider, jag kanske har ballongmage?  https://www.apoteket.se/om-apoteket/tidningen-apoteket/ballongmage/  


   
SvaraCitera

Jag har också så, och har märkt att det blir bättre om jag äter mindre vete/bröd och så. Det behöver inte vara glutenintolerans,  tror de flesta mår bättre av att äta mer bär och frukt, och mindre bröd. 

Har du kollat hur det är med gluten och laktos?


   
SvaraCitera

nää, kan inte relatera till det


   
SvaraCitera

well, om du äter mkt så äre ju inte konstigt om magen sticker ut lite


   
SvaraCitera

Leder det till problem?


   
SvaraCitera
penja

Gör det ont? 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Trordupålyx:
När jag äter något så blir min mage jättestor, jag får puffy nipples jättelänge. Sen när jag går o lägger mig o vaknar så har jag ganska platt mage igen :/

Man är alltid mycket plattare om magen på morgon för då har man inte massa mat i magen! Men om du misstänker att det är större än normalt, så kan du börja med att kontakta vårdguiden på telefonnummer 1177 och höra vad de säger. Hoppas allt går bra! 🙂


   
SvaraCitera

Trordupålyx:
När jag äter något så blir min mage jättestor. Sen när jag går o lägger mig o vaknar så har jag ganska platt mage igen :/

ladda ned_0.png

Nä men seriöst, måtten runt magen min
är ungefär 66 cm och kan komma upp till SJUTTIOFEM cm efter mycket mat.
Brukar nästan se ut som att jag är gravid Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är lite svårt att sätta riktig diet eftersom familjen inte bryr sig om vad vi äter så mycket , men jag kan unvika pizza, hamburgare osv.


   
SvaraCitera