Aviseringar
Rensa alla

Känner ni er oroliga att gå ut nuförtiden?


Ämnesstartare

Känner ni någonsin oro över att gå ut och annat nuförtiden?


   
Citera
Exner

ja, är rädd att bli nedslagen p.g.a. min hudfärg, sexuella läggning och skostorlek


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, finns många våldsamma människor. Så klart man ser upp på kvällarna extra noga.

Trafik är farligt.

Hundar är jag också orolig för, agressiva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har blivit rånad 3 gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera

Går inte ut så mycket mer, främst pga ångest osv. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä       


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men snart, när getingarna vaknar upp till liv.


   
SvaraCitera

Ja, känns lite läskigt att gå ut i byn när det är mörkt, var en varg som tog en hund häromveckan. Folk har sett dom gå runt mitt inne i byn på kvällarna,så det känns lite obehagligt. Finns sju vargar som är inne i byn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag menar att gå ut genom dörren?


   
SvaraCitera

nej


   
SvaraCitera
Draug

alltid lr ja väldigt ofta går mkt hellre ut på natten i skydd av mörkret, då det oftast är folktomt på gator och torg vid denna tidpunkt på dygnet. Människor e enna jävlar att dyka upp när man minst anar det och speciellt när man inte orkar med att vara social.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

inte mer än vanligt. Men det beror bara på att jag är så fruktansvärt psykiskt svag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen ja skaffa hörlurar te telefonen har ja inte vågat gå ut 🙁

de e som att alla tittar på mig o ba ser att ja har hörlurar o då tänker direkt "omg han har kanske en dyr telefon vi kan ta". Så ja går oftast jättesnabbt o ja kollar alltid runt omkring mig så att ingen smyger sig på mig. Ser jag två elr fler killar stå nånstans brukar ja gå en annan väg elr gömma mig i en trappuppgång tills dom gått vidare Rodnar fast de e fett pinsamt när dom faktiskt ska upp i samma trappuppgång... men jättemysg känsla när man inser att dom ej gjorde något mot mig. Ibland känns de som att dom ser mitt ansikte o kanske känner nå slags "åh (:" pga de  elr kanske sympati pga mina kläder o så, att dom inte skulle klara av att råna mig.

typ ganska vanligt att de står en massa killar utanför affären här nere o möter dom mig med blicken så låtsas ja ha glömt köpa nått o går in tills ja ser att dom gått vidare åt ett håll jag inte ska åt. Oftast invandrare 🙁 

Vågar inte gå den närmsta vägen te bussen pga mötte en kille som såg ut som en knarkare med pitbull o han tittade konstigt på mig samtidigt som hunden drog mot mig. Det kändes som att dom båda visste att jag dras o bara dejtat tjejr dom inte gillar. elr ah en hade ursprung från polen om ja minns rätt , dom har kanske inte nått emot dom o så. inte så att man ba shit hon måste vara utländsk för än man tittat på henne ett tag o så. fast kan lika gärna ha varit att han oxo gillat tjejen jag dejtat, vet inte. Men hur skulle han veta då ja nyss flyttat till den här orten av sthlm o inte dejtat nån på många år? Tycker dom är skumma som fan. Och jag har sett honom hänga där väldigt ofta från mitt fönster :/ tycker det är synd att man ska behöva möta såna. 

Har funderat på skaffa en kikare o kanske nå slags rutin att kolla ut över området innan jag beger mig ut. men då skulle jag behöva vakna 20-30min tidigare för ja missat redan bussen ja ska med typ.. varje gång :/ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
jag menar att gå ut genom dörren?

Vad väntar bakom dörren?


   
SvaraCitera