Aviseringar
Rensa alla

Känns det okej att stödja detta?


Ämnesstartare

Klorofyl:

Tycker det är så djävla dåligt av grisarna att äta varandra.

Precis, bojkott av grisar! [n] De ska inte få spela någon jävla tennis här inte! [mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

man saknar lust att leva. ärligt talat vet inte varför

Det är jävligt sjukt, uppsök hjärnskrynklare snarast.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Trevligt att det är reklam för Burger King sekunderna innan klippet visas.

Dom har väl endå nötkött på burgerking!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eww, den ruttna grisen va 'cklig :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Det är jävligt sjukt, uppsök hjärnskrynklare snarast.

har redan 2


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loffapoffa:

Dom har väl endå nötkött på burgerking!

Kött som kött. Nötkreatur misshandlas på liknande sätt som grisar, särskilt när de i transporter trängs in tillsammans och tvingas färdas i ungefär 18 timmar för att slaktas. Slakten är inte smärtfri, snarare går korna till döden skrikandes i flera minuter. Belgisk blå är ett nötkreatur som genmodifierats för att bli extra fet. Djuret kan knappt hålla uppe sin egna vikt.
Barnen tas från sina mödrar efter en dag om det är ekologiskt, och omedelbart om det inte är ekologiskt.

Orkar inte lägga fram mer fakta just nu. Men alla djur utnyttjas, och kor har det visserligen bättre än kycklingar som är de mest etiskt tvivelaktiga matvalet vi kan göra, däremot så finns det större risker för hälsoproblem om du äter kor, och sämre för miljön.


   
SvaraCitera

Dom blir inte fet dom blir biffiga [smile]


   
SvaraCitera
Flash

Vadådå?

Det är ju bara grisjävlar..

Anarkandi:

Slakten är inte smärtfri, snarare går korna till döden skrikandes i flera minuter.

Eftersom jag själv har vart med och slaktat kossor så vet jag att det du skriver är snick-snack, de dör smärtfritt.

Anarkandi:

Barnen tas från sina mödrar efter en dag om det är ekologiskt

Kalvarna får gå med en "dagmamma", precis som många människobarn får gå på dagis och dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flash:

Vadådå?

Det är ju bara grisjävlar..

Det där var inte ett så smart uttalande från din sida. Jag vill inte att du någonsin tar kontakt med mig igen. [smile]


   
SvaraCitera
Flash

Geigerzähler:

Jag vill inte att du någonsin tar kontakt med mig igen.

Okej, som du vill..

Jag bryr mig inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flash:

Eftersom jag själv har vart med och slaktat kossor så vet jag att det du skriver är snick-snack, de dör smärtfritt.

eftersom jag sett hur slakt går till på film och läst om det så vet jag att det varierar från farm till farm, men är en standard. hur vet du att de inte känner smärta?


   
SvaraCitera
Flash

Anarkandi:

hur vet du att de inte känner smärta?

Okej, det kan jag inte vara 100% säker på eftersom jag aldrig dött själv..

Men jag gissar ändå på att man inte hinner känna någonting när en stor metall-bult förstör hjärnan på mindre en en sekund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flash:

Okej, som du vill..

Jag bryr mig inte

Bra, bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hemskt! trodde inte det var såhär illa i sverige. men vad ska jag göra? svälta? eller bli vegan? båda alternativen låter ungefär lika illa! man får väll hoppas att det blir hårdare kontroller helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flash:

Okej, det kan jag inte vara 100% säker på eftersom jag aldrig dött själv..

Men jag gissar ändå på att man inte hinner känna någonting när en stor metall-bult förstör hjärnan på mindre en en sekund.

slit-throat är ju den vanligaste. är det kosher är det lite värre. I de filmer jag har sett har dessutom en del av slaktarna varit sadistiska och skrikit "dö din jävel" och i praktiken misshandlat djuren till döds. Då fällde det dock grämst grisar.


   
SvaraCitera