Aviseringar
Rensa alla

Känns lite för på?


Ämnesstartare

Jag har varit tillsammans med en tjej nu inte ens en månad.

Nu säger hon att hon börjar få lite panik, att hon inte riktigt vet vad hon vill, att hon behöver lite tid. Hon säger att hon är i en konstig period bara, och att det går över.

Hon säger att hon känner sig lite ovan, att hon inte trodde hon var såhär feg. Hon var tillsammans med en kille i tre år innan mig, och det tog slut bara sådär. Hon vande sig vid singellivet, började gilla det, och så bang, så dök jag upp, allt går liksom fortare än planerat säger hon, och att allt känns väldigt på just nu.

Hur ska jag bete mig mot henne nu? Ska jag ge henne mycket utrymme eller hur ska jag göra? Jag är nämligen också lite ovan. Tack på förhand!


   
Citera

Inte för på och inte för off heller, lagom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Inte för på och inte för off heller, lagom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Hell_man: Inte för på och inte för off heller, lagom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon menar tvärtom. Så är det med alla tjejer.


   
SvaraCitera

Är ni båda över ovan är det väl svårt om hon behöver någon som står stadigt. Eller så ligger du bara med henne tills hon vill ha dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovan kanske var fel ord för mig, men jag är blygare än vad jag någonsin varit. Har väl och göra med att mitt självförtroende har sjunkit till botten det senaste året.

Men vad är lagom då? [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noodlemantra:

Men vad är lagom då?

Folk som är för på blir automatiskt läskiga/jobbiga/ointressanta. Visa att du har ett liv utanför henne utan för att den saker ignonera henne eller vara nonchalant.


   
SvaraCitera
Hando

Ge henne utrymme


   
SvaraCitera

Myrkrig:

Folk som är för på blir automatiskt läskiga/jobbiga/ointressanta. Visa att du har ett liv utanför henne utan för att den saker ignonera henne eller vara nonchalant.

det klokaste hittills[y]


   
SvaraCitera

i princip samma hände mig typ nyss.
i själva verket gillade jag killen, men visste inte riktigt hur mycket.
han var enormt tidskrävande, och jag är relativt uppbokad.
det fungerade helt enkelt inte, vi tänkte ta en paus några veckor, men under de veckorna började han träffa nån annan, och jag känner att det är lika bra, han är inte den sorts kille jag vill ha helt enkelt.

säger inte att det måste va så, men i mitt fall som lät lite likt ditt var det så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

vi tänkte ta en paus några veckor, men under de veckorna började han träffa nån annan, och jag känner att det är lika bra, han är inte den sorts kille jag vill ha helt enkelt.

Ja, det kanske påminner lite om mitt.

Men det är det att jag tror inte riktigt på pauser. Oftast slutar det ju som det gjorde i ditt fall.

Men jag tror inte en paus var det hon ville ha heller. Eller hon sa ju "ge mig lite tid", men det lät inte så dramatiskt som en paus! [bigsmile]


   
SvaraCitera

noodlemantra:

Men jag tror inte en paus var det hon ville ha heller. Eller hon sa ju "ge mig lite tid", men det lät inte så dramatiskt som en paus!

det v ar så jag sa också [y]
"jag behöver tid för att reda ut mitt huvud."

sedan slutade han bry sig, och ja.
det var väl lika skönt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

"jag behöver tid för att reda ut mitt huvud."
sedan slutade han bry sig, och ja.
det var väl lika skönt.

Hm, jag lär ju inte sluta bry mig under tiden.. Sånt där har jag problem med, jag kan inte tänka att det var lika bra! Har inte snackat med tjejen i onsdags blir det väl. Har stött på henne på stan nån gång när hon var med kompisar, men vi har knappt hälsat!

Jag ger henne sin tid så får vi se. Förhoppningsvis löser det sig! Idag har vi snackat en kort stund på msn men inte om något viktigt, bara allmänt. Känns ganska konstigt att knappt prata när man stöter på varann, men vad ska man göra. Vågar inte ens ta initiativ till att snacka med henne eller skriva till henne för hon ville ha tid! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Hell_man:

Inte för på och inte för off heller, lagom

Kärlek är som en fjäril, är man för på så mosar man den, är man för off så flyger den iväg.[blush]


   
SvaraCitera