Aviseringar
Rensa alla

Kännsliga killar..


Ämnesstartare

df rqp:

chilla, han är fortfarande långt efter dig i fördomsfullhetsligan

men lägg av, diskutera ämnet istället för att ta upp gammat gnabb. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

on topic: tjejer är ofta mer känslomässigt kompetenta än killar och därför mer bekväma med att visa sina känslor. men alla har känslor och det finns killar som visar dem öppet och gärna.


   
SvaraCitera
mynona

df rqp: on topic: tjejer är ofta mer känslomässigt kompetenta än killar och därför mer bekväma med att visa sina känslor. men alla har känslor och det finns killar som visar dem öppet och gärna.

Just för att könsrollen tillåter tjejer att vara öppet emotionella och tvingar killar att förtrycka och hämma sitt känsloliv, kan också killar i verkligheten vara betydligt mer känslomässigt sköra än tjejer: bräckliga som glas bakom ytan av oberördhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Just för att könsrollen tillåter tjejer att vara öppet emotionella och tvingar killar att förtrycka och hämma sitt känsloliv, kan också killar i verkligheten vara betydligt mer känslomässigt sköra än killar, bräckliga som glas bakom ytan av oberördhet

könsroll vet jag inte, men resten håller jag med om till fullo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Just för att könsrollen tillåter tjejer att vara öppet emotionella och tvingar killar att förtrycka och hämma sitt känsloliv, kan också killar i verkligheten vara betydligt mer känslomässigt sköra än tjejer: bräckliga som glas bakom ytan av oberördhet

xakt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad:
 *Vinkar och pekar på mig själv, som ett exempel*

 Jag kan dock vara överkänslig...

Jag har sett fruntimmer tuffare än du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läser igenom här, och inser att jag nog är en av de få tjejer som vill ha en känslig kille. Så det är inte alla tjejer.som vill ha stenhårda killar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Just för att könsrollen tillåter tjejer att vara öppet emotionella och tvingar killar att förtrycka och hämma sitt känsloliv, kan också killar i verkligheten vara betydligt mer känslomässigt sköra än tjejer: bräckliga som glas bakom ytan av oberördhet

det är synd 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag :$


   
SvaraCitera
reben

mesigt m känslor vem vill ha 1 sån kille


   
SvaraCitera

va ju nån tjej här på um som hade en känslig kille
den tålde inte ens ett nätt slag med en kastrull liksom :S


   
SvaraCitera
Belxx

Självklart finns det känslig killar. känner många. Men med känslig menar du känslig me känslor eller känslig som vek och inte hål slag och sånt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
mesigt m känslor vem vill ha 1 sån kille

tycker det är jätte gulligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
va ju nån tjej här på um som hade en känslig kille
den tålde inte ens ett nätt slag med en kastrull liksom :S

:DD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det är mer rätt om en tjej slår en kille än tvärtom hehe


   
SvaraCitera