Aviseringar
Rensa alla

Känslor för en annan?


Ämnesstartare

Hej.

Jag har en pojkvän, han är underbar och helt perfekt. Min familj gillar honom verkligen och mina kompisar med, vilket är väldigt ovanligt.. jag har dessutom jätteskoj med honom.men ibland kan det kännas som att vi kanske är mer kompisar. Jag litar på honom. jaa man kan säga som så att om inte han är rätt så är nog ingen det för han gör verkligen allt rätt. Men problemet är att någon månad innan jag blev ihop med honom så träffade jag en annan kille som det var lite spänningar med. Men trodde inte det skulle bli något då han bodde väldigt långt bort. Inte visste jag då att jag skulle börja studera, jag har nu flyttat ifrån min hemort till just den staden den andra killen bor i och min kille bor kvar hemma.

Jag hatar distansförhållanden.
Jag har redan lyckats vara lite otrogen mot min kille och jag o den här killen sa då att det var en engångsgrej och att vi inte ska göra om det, men han säger också att han har känslor för mig och om jag ska vara ärlig så har det bara sagt klick... jag har träffat honom tre gånger i hela mitt liv men kan redan säga att han är något speciellt. Men frågan är om man kan offra något perfekt för en kille som det kanske inte funkar alls med?

Hur som helst måste jag göra ett val snart, men har ingen aning om hur eller vad jag ska göra.. Tips?!


   
Citera

Om du inte har känslor för din pojkvän så ska du heller inte vara tillsammans med honom. Orättvist mot både dig och honom. Du har dessutom bedragit honom...


   
SvaraCitera

+ Spelar ingen roll om din pojkvän är "perfekt", det betyder inte att det känns rätt för det.


   
SvaraCitera

Det är egentligen skitsamma vad din omgivning tycker om din pojkvän, du måste utgå från dina känslor. Är du kär eller är du inte, vem är du mest kär i?

Sen så är det ju inte så att kärlek alltid är jättepassionerad, om man vart tillsammans länge kan man kanske mer känna sig som kompisar fast med en extra krydda. Tror jag.


   
SvaraCitera

moa19maj:

Men frågan är om man kan offra något perfekt för en kille som det kanske inte funkar alls med?

Hur kan man vara perfekt/"perfekt" om det inte funkar med den?
Hellre göra slut än att göra saker med andra bakom ryggen på sin partner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejerna är perfekta i det här landet 😉 ....


   
SvaraCitera

RoRo_89:

Tjejerna är perfekta i det här landet 😉 ....

frånvarande?
whatever floats your boat dude


   
SvaraCitera

ååh, vill ha ditt liv just nu. tycker det här låter jätteintressant.

Försök ta en paus med din nuvarande kille, om du är osäker, för då slipper du vara otrogen och behöva ha dåligt samvete över det. Skyll på distansen, så han inte tar det alltför personligt. Är din nuvarande kille, som du beskriver honom, Perfekt så kan han säkert hitta någon annan men då är frågan hur du skulle känna om han hittade en ny.


   
SvaraCitera

Just det, nu kom jag ihåg varför jag är singel[smile]


   
SvaraCitera

vet din pojkvän om att du varit otrogen?

tycker du ska göra slut, för hans skull om inte annat.


   
SvaraCitera