Aviseringar
Rensa alla

Känslorna ömsesidiga? Klasskompis


Ämnesstartare

God afton.
Jag är fast i en lite ovan situation. Det är så att jag går andra året på gymnasiet och har blivit aningen förtjust i en tjej som går i min klass. Det första året var ingenting speciellt. Visst hon var söt men tänkte inte i de banorna.

Det hela började i slutet av oktober. Vi hade en skoluppgift som vi skulle göra, jag, henne och en annan klasskamrat. Vi började prata lite i Skype vilket resulterade i att vi utbytte nummer. Sedan pratade vi var och varannan dag i stort sett. Mestadels (80%) om skolsaker.

I december skedde det några saker som fick mig att inse att jag är förtjust i denna tjej, och möjligheten att hon kanske också gör detta. Vi avslutade våra konversationer med ett "pusshej" eller dylikt. Inte efter varje konversation, men nästan. Jag har märkt att hon tittar mycket mer på mig, ganska omgående ögonkontakt, eller så är det bara jag som tittar mer på henne.

Sedan kom jullovet. Som jag hade fruktat detta lov. Att inte få se eller tala med henne på någon vecka. Men icke! Vi fortsatte att prata på en daglig basis. Ena dagen är det hon som börjar med att skicka sms, andra dagen är det jag.

Nu de två senaste veckorna har vi suttit i timmar och pratat. Mestadels pratat och jobbat med skoluppgifter, men även många timmar bara suttit, pratat om oväsentliga saker, skrattat åt youtube-klipp tillsammans. I skolan, när vi är ca 4-5 personer i ett rum så sitter vi alltid bredvid varandra, och tätt intill.

Ibland känns det som om jag vet att hon gillar mig, och att jag gillar henne. Ibland känns det som om hon inte gillar mig, eller gillar mig mer som en kompis. Jag står nästan varje dag mitt emellan dessa två scenarier.

Anledningen till att jag inte frågat ut henne på någon dejt eller dylikt är just det att vi går i samma klass. Jag vill, fast ändå inte. Tanken att hon inte gillar mig, och således nobbar mig gör mig illamående.

Vad tror ni? Gillar hon mig? Vad bör jag göra?

Ursäkta för den långa texten, men vill beskriva så utförligt som möjligt, angående min situation. Tack på förhand.

ÄNDRAT 2013-01-14 20:08
Onödig ändring men vi pratade i Google Hangout och inte Skype.


   
Citera

Hon kanske bara vill ha en nära killkompis. Kan du inte dra med henne på något fest och se om hon kanske är lite frispråkigare om det är en helt annan miljö?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PappaJoesMatlåda:

God afton.

Bjud hem henne på filmkväll. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Hon kanske bara vill ha en nära killkompis. Kan du inte dra med henne på något fest och se om hon kanske är lite frispråkigare om det är en helt annan miljö?

Jo, men vi umgås i helt andra umgängeskretsar. Sedan så går jag i stort sett aldrig på fester och dylikt. [ops]

Och hon är inte heller en sån som går på fest varje helg.

K Special E GottiGott:

Bjud hem henne på filmkväll.

Hade varit extremt mysigt. Men (jag vet, man ska aldrig säga men) om jag får nobben så kan jag lika gärna gå och lägga mig i min grav i förtid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan tillägga att hon har anammat några fraser och uttryck som jag började med att säga. Hon är lite osäker när hon använder de, men hon märker att jag skrattar så hon fortsätter.

EDIT: Tillägger även att hon stundtals uppträder med ett sexuellt "state of mind". I våra konversationer så har det, vid ett flertal tillfällen, "hettat till" i form av ord med sexuell anspelan.


   
SvaraCitera

PappaJoesMatlåda:

Kan tillägga att hon har anammat några fraser och uttryck som jag började med att säga. Hon är lite osäker när hon använder de, men hon märker att jag skrattar så hon fortsätter

Det är bra. Skulle säga att det är lite flirtigt.


   
SvaraCitera

Grabben gå på känsla sluta analysera var dig själv... du är stor nu. [party]

Försök "haffa" går det inte så har du iaf försökt. Lycka till


   
SvaraCitera

PappaJoesMatlåda:

Kan tillägga att hon har anammat några fraser och uttryck som jag började med att säga. Hon är lite osäker när hon använder de, men hon märker att jag skrattar så hon fortsätter.

Kolla du vet ju själv egentligen. Var bara avslappnad och lättsam, kör inte med något frieriliknande direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Det är bra. Skulle säga att det är lite flirtigt.

Vi båda har, enligt mig, uppträtt aningen flörtsamt mot varandra stundtals.

Rävpojken:

Grabben gå på känsla sluta analysera var dig själv... du är stor nu. Försök "haffa" går det inte så har du iaf försökt. Lycka till

Saken är, att jag vid andra tillfällen varit för snabb med att bjuda ut tjejer och därmed fått nobben (hände senast i somras).

Rävpojken:

Kolla du vet ju själv egentligen. Var bara avslappnad och lättsam, kör inte med något frieriliknande direkt.

Som jag nämnde ovan. Jag har lärt mig av mina misstag men behöver fortfarande vägledning i viss mån. 🙂


   
SvaraCitera

PappaJoesMatlåda:

Saken är, att jag vid andra tillfällen varit för snabb med att bjuda ut tjejer och därmed fått nobben (hände senast i somras).

Hur vet du att det är för att du varit för snabb?

PappaJoesMatlåda:

Som jag nämnde ovan. Jag har lärt mig av mina misstag men behöver fortfarande vägledning i viss mån. 🙂

Kärlek är som krig, först gör man en sjujävla bra plan, tar sig till slagfältet och sen skrotar man planen och improviserar för inget går som man tänkt. [party]

Vem är det som har sagt typ så.... hm orginalgrejen handlar bara om krig dock (tror jag)

dazed:

känns som en grej du skulle kunna veta. [blush]


   
SvaraCitera

Rävpojken:

känns som en grej du skulle kunna veta.

Bara ett vanligt svenskt ordspråk tror jag


   
SvaraCitera

och vafan ungdomar googlar väl för fan idag?


   
SvaraCitera

fan


   
SvaraCitera

dazed:

Bara ett vanligt svenskt ordspråk tror jag

nää det måste ha varit någon jävla churchill eller patton som sa det.... [mad]

dazed:

och vafan ungdomar googlar väl för fan idag?

kul att googla något när man inte vet formuleringen eller språket [cry] men ok kan försöka

om jag gör mig illa är det ditt fel


   
SvaraCitera

fan omöjligt att googla fram


   
SvaraCitera